S P R A W O Z D A N I E
z działalności Związku Gmin „Kwisa” za 2006r. I. Sprawy organizacyjne. Związek zrzesza 12 gmin w dorzeczu rzeki Kwisy: Gryfów Śląski, miasto Luban, gmina Lubań, Lubomierz, Małomiec, Mirsk, Nowogrodziec, Olszyna, Osiecznica, Siekierczyn, Świeradów Zdrój. W okresie sprawozdawczym Zgromadzeniu przewodniczył Przewodniczący Zgromadzenia Pan Janusz Niekrasz – Wójt Gminy Siekierczyn, który został wybrany 12 grudnia 2002r. na okres kadencji 2002-2006 roku. W 2006 roku odbyły się 3 posiedzenia Zgromadzenia. Zgromadzenie podjęło 5 uchwał: - w dniu 24 marca 2006r. w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania planu finansowego za rok 2005 i udzielenia absolutorium Zarządowi Związku - w dniu 24 marca 2006r. w sprawie ustalenia planu finansowego na rok 2006r. - w dniu 24 marca 2006r. w sprawie ustalenia organizatora XIV Samorządowych Igrzysk Sportowych Związku w 2006r. - w dniu 2 czerwca 2006r. w sprawie zmiany budżetu Związku na 2006r. - w dniu 12 września 2006r. w sprawie zmiany budżetu Związku na 2006r. Na posiedzeniach członkowie Związku zapoznani zostali z problemami gminy – gospodarza. Tematyka posiedzeń była związana z realizacją zadań statutowych Związku, a w szczególności: - zabezpieczeniem rzeki Kwisy przed wylewami - oznakowania szlaków rowerowych w obszarze Związku - organizacja i współorganizacja imprez Związku W okresie sprawozdawczym Zarządowi przewodniczył Konrad Rowiński – Burmistrz Miasta Lubań, który został wybrany 12 grudnia 2002 roku na okres kadencji 2002-2006. Ponadto w skład Zarządu oprócz Przewodniczącego wchodziły następujące osoby: - Edward Szczerbień – członek , Burmistrz Gminy i Miasta Nowogrodziec - Leszek Leśko – członek – Burmistrz Miasta Olszyna W roku 2006 odbyły się 4 posiedzenia. Posiedzenia były protokołowane. W okresie sprawozdawczym Zarząd podjął 4 uchwały: - w dniu 24 lutego 2006r. w sprawie przyjęcia sprawozdania finansowego za 2005r. - w dniu 24 sierpnia 2006r.w sprawie informacji o przebiegu wykonania planu finansowego za I pół. 2006r. - w dniu 7 listopada 2006r. w sprawie przyjęcia planu finansowego związku na 2007r. - w dniu 21 grudnia 2006r. w sprawie zmiany budżetu Związku na 2006r. Tematyka posiedzeń związana była z przygotowaniem uchwał na posiedzenia Zgromadzania w tym głównie uchwał w zakresie gospodarki finansowej – przygotowania planu finansowego, jego realizacji i przyjętych przez Zgromadzenie wniosków. Zarząd podjął decyzję o kontynuacji zadania w zakresie „ Oznakowania szlaków rowerowych Związku” i pozyskaniu na ten cel środków unijnych. W okresie sprawozdawczym Komisja Rewizyjna pracowała w składzie: - Waldemar Nalazek – przewodniczący, Wójt Gminy Osiecznica - Bronisław Dowgiałowicz – członek, Burmistrz Gminy i Miasta Lubomirze - Zbigniew Szereniuk – czlonek, Burmistrz Miasta Świeradów Zdrój. Komisja Rewizyjna odbyła 1 posiedzenie w dniu 28 lutego 2006r. Tematem obrad było przeprowadzenie kontroli w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej i wykonania planu finansowego Związku za 2005r. Posiedzenie było protokołowane i zakończyło się wnioskiem o udzielenie absolutorium dla Zarządu. B. Działalność Związku I. Sprawy ogólne Od stycznia kontynuowano rozpoczęte w roku 2005 prace nad realizacją projektu w zakresie wytyczenia i oznakowania Szlaku Rowerowego „Dolina Kwisy” oraz obwodnice „Szlakiem krzyży Pokutnych” i „Śladem zapomnianej Zbrodni” jako uzupełnienie systemu szlaków transgranicznych Euroregionu Nysa o łącznej długości 144, 2 km, na który składały się oznakowania: - „Dolina Kwisy” Czerniawa Zdrój – Lubań – Nowogrodziec – Małomice - długość 75, 7 km - Obwodnica „Śladem zapomnianej zbrodni” Czerna – Zagajnik – Wykroty – Czerna - długość 19, 3 km - Obwodnica „Śladem krzyży pokutnych” Nowogrodziec – Ocice – Mściszów – Nowogrodziec – długość 33, 4 km - Odcinek Bożkowice – Olszyna – Rząsiny – długość 13,2 km - Łącznik Nowogrodziec – Ołdrzychów – długość 2, 6 km Ponadto wykonano: - tablice informacyjne 1,25 x 2,00 m – 8 szt. (Czerniawa PG, Bożkowice, Rząsiny, Lubań, Gościszów, Wykroty, Ławszowa, Świętoszów) - mapy turystyczne papierowe – 5.000 szt. - uaktualnienie strony internetowej Całkowity koszt projektu wyniósł 37.014,37 EUR, z czego udział środków unijnych wyniósł 27.390, 63 EUR, co stnaowi 74% ogółu kosztów, wkład własny natomiast wyniósł 9.623,74 EUR, co stanowi 26% ogółu kosztów W dniach 14. - 17.09. 2006r. Związek był organizatorem szkolenia dla brmistrzów w Harlem Holandia Tytuł szkolenia brzmiał: „Jak gospodarować – intensyfikacja rozwoju turystyki i rolnictwa”. Najwajważniejszą imprezą organizowaną przez Związek były Igrzyska Samorządowe, które odbyły się w dniu 8 lipca na terenie gminy Nowogrodziec. W zawodach wzięło udział 10 drużyn – gmin członków Związku. Na organizację tej imprezy Związek przeznaczył 5.000 zł. Ponadto związek był współorganizatorem takich imprez jak: 1/ VIII Miedzynarodowy Rajd Pieszy „3 Dni – 3 Kraje – 3 Wędrówki” organizawany przez Polskie Towarzystwo Schronisk Mlodzieżowych. Na zakup znaczków pamiątkowych, plakietek okolicznościowych, pucharów, medali, statuetek i innych nagród wydatkowano kwotę 1.998, 36 zł 2/ VII Jubileuszowego Rajdu Pieszego i Rowerowego im. Wiesława wajcfelta pod patronatem Związku, który przeprowadzono w dniach 24-26 maja 2006r. Na zakup znaczków okolicznościowych, wyżywienie i zakup koszulek z nadrukiem wydatkowano kwotę 2.497,50 zł 3/ Zakupiono nagrody dla uczestników Zawodów Wędkarskich na kwotę 991, 60 zł 4/ Dla uczstników konkursu wiedzy o regionie pt. „Dolina rzeki Kwisy” zakupiono nagrody za łączną kwotę 500 zł. Biuro Związku mieści się w budynku Urzędu Miasta Lubań, przy ul. 7-Dywizji 14. Prowadzi je Kierownik na 1 etatu oraz skarbnik, który był zatrudniony do dnia 30.11.2006r. na 1 etatu, natomiast z dniem 1 grudnia 2006r. na 1 etatu.
II. Zgromadzenie Związku
III. Zarząd Związku
IV. Komisja Rewizyjna
II. Imprezy Związku
III. Biuro Związku