UCHWAŁA NR IV/22/2014
ZARZĄDU ZWIĄZKU GMIN „ KWISA „
z dnia 19 lutego 2014r.
w sprawie : przedstawienia sprawozdania z wykonania budżetu Związku Gmin „ KWISA „ za rok 2013 .
Na podstawie art.267 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych ( tekst jednolity DZ.U. z 2013 roku poz. 885 z późn . zm. ) oraz § 15 pkt 2 ppkt. 7 Obwieszczenia Wojewody Dolnośląskiego z dnia 22 lipca 2011 roku w sprawie zmiany tekstu Statutu Związku Gmin „ KWISA „ w Lubaniu ( Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego nr 157 , poz. 2708 ) Zarząd Związku Gmin „ KWISA „ uchwala co następuje :
§ 1
Przedstawić Zgromadzeniu Związku Gmin „ KWISA „ i Regionalnej Izbie Obrachunkowej we Wrocławiu sprawozdania z wykonania budżetu Związku Gmin „ KWISA „ za rok 2013 stanowiące załącznik do niniejszej uchwały .
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
1. Leszek Leśko – Przewodniczący Zarządu ……………………………………………
2. Waldemar Nalazek – członek Zarządu ……………………………………………….
3. Arkadiusz Słowiński – członek Zarządu ……………………………………………..
Załącznik do
Uchwały Nr IV/22/2014
Zarządu Związku Gmin „ KWISA „
z dnia 19 lutego 2014r.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU ZWIĄZKU GMIN „ KWISA „ ZA 2013 ROK
1.Analiza planu.
Budżet Związku Gmin „ KWISA „ został przyjęty przez Zgromadzenie Związku Uchwałą Nr II/30/2012 Zgromadzenia Związku Gmin „ KWISA „ z dnia 17 grudnia 2012 roku .
Uchwalono dochody w kwocie 92.507 zł i wydatki w kwocie 92.507 zł .
W trakcie roku 2013 w planie budżetu dokonano zmiany następująco :
- Uchwała Nr III/36/2013 Zgromadzenia Związku Gmin „ KWISA „ z dnia 20 czerwca 2013 roku - zwiększono dochody i wydatki o kwotę 576.746 zł . Budżet po zmianie wynosi 669.253 zł ,
- Uchwała Nr III/16/2013 Zarządu Związku Gmin „ KWISA „ z dnia 17 lipca 2013 roku – zmiany miały charakter porządkowy i wynikały ze zmiany klasyfikacji budżetowej ,
- Uchwałą Nr III/42/2013 Zgromadzenia Związku Gmin „ KWISA „ z dnia 20 września 2013 roku – zwiększono dochody i wydatki o kwotę 188.526 zł . Budżet po zmianie wynosi 857.779 zł ,
- Uchwała NR III/47/2013 Zgromadzenia Związku Gmin „ KWISA „ z dnia 8 listopada 2013 roku – zmiany miały charakter porządkowy i wynikały ze zmiany klasyfikacji budżetowej ,
- Uchwała Nr III/19/2013 Zarządu Związku Gmin „ KWISA” z dnia 14 listopada 2013 roku – zmiany miały charakter porządkowy i wynikały ze zmiany klasyfikacji budżetowej ,
- - Uchwała Nr III/20/2013 Zarządu Związku Gmin „ KWISA ‘z dnia 19 grudnia 2013 roku – zmiany miały charakter porządkowy i wynikały ze zmiany klasyfikacji budżetowej .
Plan dochodów i wydatków po zmianach wynosi 857.779 zł.
Związek nie posiada zobowiązań z tytułów zaciągniętych kredytów i pożyczek , nie udzielał również poręczeń ani gwarancji dla innych podmiotów .
2.Szczegółowa charakterystyka dochodów i wydatków budżetowych przedstawia się następująco :
2.1. Realizacja planu dochodów ;
DOCHODY
Dział |
Rozdział |
§ |
TREŚĆ |
Plan wg stanu na dzień 31.12.2013 |
Wykonanie na dzień 31.12.2013 |
% |
750 |
|
|
Administracja Publiczna |
857,779,00 |
860.300,96 |
100,29 |
75095 |
|
Pozostała działalność |
857.779,00 |
860.300,96 |
100,29 |
0920 |
Pozostałe odsetki |
- |
2.474,35 |
- |
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
568,00 |
615,61 |
108,38 |
2900
|
Wpłaty gmin i powiatów na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związków powiatów na dofinansowanie zadań bieżących |
692.211,00
|
692.211,00
|
100
|
6650 |
Wpływy z wpłat gmin i powiatów na rzecz jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin , lub związków powiatów na dofinansowanie zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych |
165.000,00 |
165.000,00 |
100 |
|
|
|
OGÓŁEM DOCHODY |
857.779,00 |
860.300,96 |
100,29 |
Realizacja planu dochodów przedstawia się następująco :
Dział 750 - Administracja Publiczna
Rozdział 75095 – Pozostała działalność
§ 0920 - Pozostałe odsetki ;
Planu nie ma
Wykonanie - 2.474,35
§ 0970 - Wpływy z różnych dochodów ;
Plan - 568,00
Wykonanie - 615,61
% - 108,38
§ 2900 - Wpływy gmin i powiatów na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin , lub związków powiatu na dofinansowanie zadań bieżących ;
Plan - 692.211,00
Wykonanie – 692.211,00
§ 6650 – Wpływy z wpłat gmin i powiatów na rzecz jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związków powiatów na dofinansowanie zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych ;
Plan - 165.000,00
Wykonanie – 165.000,00
% - 100
Związek posiada dochody bieżące plan w kwocie 692.779,00 , wykonanie 695.300,96 , a dochody inwestycyjne plan 165.000,00 , wykonanie 165.000,00 .
Plan obejmuje składki gmin – członków Związku , które zostały przekazane w 100 % przez 14 gmin oraz wpłaty na podstawie umów , które zostały przekazane w 100 % przez 13 gmin .
Plan w pozostałych odsetkach nie ustalono z uwagi , że jest to oprocentowanie pozostałych środków na rachunku bankowym na lokacie BIZNES ESKALACJA .
Lokata była wpłacana systematycznie ze składek i wpłat , oraz pomniejszana raz w miesiącu o kwotę według potrzeb bez utraty oprocentowania i ponoszenia kosztów obsługi bankowej .
2.2 Realizacja planu wydatków ;
WYDATKI
Dział |
Rozdział |
§ |
TREŚĆ |
Plan wg stanu na dzień 31.12 2013r. |
Wykonanie na dzień 31.12.
2013 r. |
§ |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
750 |
|
|
Administracja publiczna |
74.793,00 |
69.885,37 |
93,44 |
|
75095 |
|
Pozostała działalność |
74.793,00 |
69.885,37 |
93,44 |
|
4010 |
Wynagrodzenie osobowe pracowników |
45.032,00 |
44.919,50 |
99,75 |
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
3.500,00 |
3.490,82 |
99,74 |
4110 |
Składki na ubezpieczenie społeczne |
9.161,00 |
9.042,31 |
98,70 |
4120 |
Składki na fundusz pracy |
635,00 |
615,61 |
96,98 |
4170 |
Wynagrodzenie bezosobowe |
1.300,00 |
1.300,00 |
100,00 |
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
900,00 |
499,72 |
55,52 |
4300 |
Zakup usług pozostałych |
4.413,00 |
3.167,34 |
71,77 |
4350 |
Zakup usług dostępu do internet |
410,00 |
296,07 |
72,21 |
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
200,00 |
138,00 |
69,00 |
4430 |
Różne opłaty i składki |
92,00 |
92,00 |
100,00 |
4480 |
Podatek od nieruchomości |
3.800,00 |
1.175,00 |
30,92 |
4700 |
Szkolenia pracowników nie będących członkami korpusu służby cywilnej |
350,00 |
350,00 |
100,00 |
6060 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
5.000,00 |
4.799,00 |
95,98 |
754 |
|
|
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
550.000,00 |
550.000,00 |
100,00 |
75406 |
|
Straż Graniczna |
550.000,00 |
550.000,00 |
100,00 |
3000 |
Wpłaty jednostek na państwowy fundusz celowy |
550.000,00 |
550.000,00 |
100 |
900 |
|
|
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
225.336,00 |
87.386.15 |
38,78 |
90013 |
|
Schronisko dla zwierząt |
225.336,00 |
87.386,15 |
38,78 |
4210
|
Zakup materiałów i wyposażenia |
900,00 |
892,78 |
99,20 |
4260 |
Zakup energii |
13.700,00 |
13.268,29 |
96,85 |
4300 |
Zakup usług pozostałych |
19.490,00 |
8.052,74 |
41,32 |
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
191.246,00 |
65.172,34 |
34,08 |
926 |
|
|
Kultura fizyczna i sport |
7.650,00 |
7.649,79 |
100,00 |
92695 |
|
Pozostała działalność |
7.650,00 |
7.649,79 |
100,00 |
4210
|
Zakup materiałów i wyposażenia |
7.600,00 |
7.599,79 |
100,00 |
4300 |
Zakup usług pozostałych |
50,00 |
50,00 |
100,00 |
OGÓŁEM dział 750+754+900+926 |
857.779,00 |
714.921,31 |
83,35 |
Realizacja planu wydatków przedstawia się następująco :
Dział 750 - Administracja publiczna
Rozdział 75095 - Pozostała działalność
§ 4010 - Wynagrodzenia osobowe pracowników ;
Plan - 45.032,00
Wykonanie - 44.919,50
% - 99,75
§ 4040 - Dodatkowe wynagrodzenie roczne ;
Plan - 3.500,00
Wykonanie - 3.490,82
% - 99,74
§ 4110 - Składki na Ubezpieczenie Społeczne ;
Plan - 9.161,00
Wykonanie - 9.042,31
% - 98,70
§ 4120 Składki na Fundusz Pracy ;
Plan - 635,00
Wykonanie - 615,61
% - 96,98
Wypłata wynagrodzeń wraz z pochodnymi dla Kierownika Biura i Skarbnika Związku łącznie z wypłatą dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2012 rok .
§ 4170 Wynagrodzenie bezosobowe ;
Plan - 1.300,00
Wykonanie - 1.300,00
% 10,00
Wydatek dotyczył kopiowania danych z używanego komputera na nowy komputer , instalacja programu .
§ 4210 - Zakup materiałów i wyposażenia ;
Plan - 900,00
Wykonanie - 499,72
% - 55,52
Wydatek dotyczył zakupu 1 szt. tuszu czarnego do drukarki na kwotę - 78 zł ,zakup druków niezbędnych do pracy - 84,90 zł , tj. przelewów, tuszu do pieczątek ,.karty wynagrodzeń , artykułów spożywczych ( herbata , kawa i ciastka ) na Zgromadzenie w dniu 15.01.2013 r - 56,81 zł ,zakup pieczątek niezbędnych dla ZG „ KWISA „w Drukarni Poligrafia – 278,01 zł .
§ 4300 - Zakup usług pozostałych ;
Plan - 4.413,00
Wykonanie - 3.167,34
% 71,77
Wydatki obejmują :
- utrzymanie serwisu BIP od 01.01.2013 do 31.12.2013 roku przez Firmę Sputnik Saftware sp. Z o. o na podstawie umowy z dnia 21.11.2011 roku Nr ZGK 0543.1.3.2011 wg faktury na kwotę 4393,60 zł ,
- zestaw kwalifikowany podpis standard na okres 2 lat umowa z dnia 28.01.2013 r . – 611,31 zł ,
- opłata za przedłużoną gwarancję programu SIGID za rok 2013 zgodnie z umową Nr –S-0247/2013 - 895,43 zł ,
- opłata za szkolenie , nocleg , wyżywienie w okresie 14.10.-16.10.2013 r. w Kudowie organizowane przez RIO – 531 zł ,
- opłata za prowadzenie rachunku i opłata za przelewy – 736 zł .
§ 4350 - Zakup usług dostępu do sieci internet ;
Plan - 410,00
Wykonanie - 296,07
% 72,21
Opłata za internet według faktur i umowy za m-c IX , X , i XI 2013 roku do komputera Kierownika biura Związku .
§ 4410 Podróże służbowe krajowe ;
Plan - 200,00
Wykonanie - 138,00
% - 69,00
Opłacenie delegacji służbowej dla Skarbnika do Kudowie Zdroju na szkolenie w dniach 14-16.10.2013 roku , wyjazd do RIO w Jeleniej Górze z projektem budżetu w dniu 15.11.2013 roku .
§ 4430 - Różne opłaty i składki ( składki na rzecz stowarzyszeń krajowych i inne ) ;
Plan - 92,00
Wykonanie - 92,00
% - 100,00
Składka członkowska za 2013 rok na rzecz Federacji Związku Gmin i Powiatów RP zgodnie z uchwałą Nr VI/2002 w sprawie składki członkowskiej w wysokości 0,010 zł od jednego mieszkańca gmin należących do Związku Gmin „ KWISA „ .
§ 4480 - Podatek od nieruchomości ;
Plan - 3.800,00
Wykonanie - 1.175,00
% - 30,92
Opłata podatku od nieruchomości od budynków i gruntów
§ 4700 - Szkolenie pracowników nie będącymi członkami korpusu służby cywilnej ;
Plan - 350,00
Wykonanie - 350,00
% - 100,00
Wydatki na opłacenie szkolenie w m-cu styczniu i lutym organizowanego przez RIO we Wrocławiu , oraz szkolenie w Kudowie Zdroju w dniach 14.10. – 16.10.2013 r. organizowanego przez RIO we Wrocławiu .
§ 6060 - Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych ;
Plan - 5.000,00 zł
Wykonanie - 4.799,00 zł
% - 100,00
Zakupiono zestaw komputerowy w miesiącu lipcu 2013 roku dla Kierownika Biura Związku.
Razem rozdział 75095 - Pozostała działalność :
Plan - 74.793,00
Wykonanie - 69.885,37
% - 93,44
Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa ,
Rozdział 75406 - Straż Graniczna
§ 3000 – Wpłaty jednostek na państwowy fundusz celowy ;
Plan - 550.000,00
Wykonanie - 550.000,00
% - 100,00
Przelew na Fundusz Wsparcie na podstawie umowy ZGK .0543.1.2.2013 w sprawie przekazania środków finansowych na Fundusz Wsparcia Ośrodka Szkoleń Specjalistycznych Straży Granicznej w Lubaniu z dnia 06.06.2013 roku . W dniu 16.12.2013 r. środki zostały rozliczone przez Ośrodek Szkoleń Specjalistycznych Straży Granicznej w Lubaniu .
Związek pismem z dnia 19.12.2013 roku rozliczył 10 miast i gmin biorących udział w tym Funduszu Wsparcia .
Dział 900 – Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska ,
Rozdział 90013 - Schronisko dla Zwierząt
§ 4210 - Zakup materiałów i wyposażenia ;
Plan - 900,00
Wykonanie - 892,78
% - 99,2
Wydatki dotyczą zakupu środków czystości zakupionych w dniu 04.12.2013 r. do utrzymania czystości w budynku schroniska – 48,78 zł , oraz zakup dwóch szaf metalowych ubraniowych podwójnych w dniu 05.12.2013 r. na potrzeby schroniska - 850,00 zł ,
§ 4260 -Zakup energii ;
Plan - 13.700,00
Wykonanie - 13.268,29
% - 96,85
Zakupiono gaz propan w dniu 12.12.2013 r . do ogrzewania budynku na podstawie umowy . Przy pierwszej dostawie gazu Związek otrzymał rabat w kwocie 7.357,68 zł,
§ 4300 - Zakup usług pozostałych ;
Plan - 19.490,00
Wykonanie - 13.268,29
% - 41,32
Wydatki obejmują :
- 134,00 zł – za odpady na schronisku m-c XI i XII , wg złożonej deklaracji,
- 7.439,04 zł – opłata za ochronę obiektu m-c XI zgodnie z zawartą umową do 31.12.2013 r,
-369,00 zł - dzierżawa zbiornika na gaz propan na podstawie zawartej umowy . Oplata dotyczy okresu od 01.11.2013 do 31.10.2014 roku ,
- 110,70 zł – transport szafek przez Firmę Handlowo – Usługową „ HALPOL” H. Urbańska ,
§ 6050 - Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych ;
Plan - 191.246,09
Wykonanie - 65.172,34
% - 34,08
Wydatki obejmują :
- 7.380,00 zł – koncepcja architektoniczno – budowlana dla schroniska dla małych zwierząt na działce Nr 18 Lubański Wielki Las przez Firmę Inżynieria Budowlana Paweł Młynek z Zawidowa ,
- 5,50 zł – Starostwo Powiatowe w Lubaniu – udostępnienie kopii mapy 1:5000 działki Lubański Wielki Las ,
- 35.000,00 zł – opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej na bazie koncepcji – projekt budowlany ,
- 2.000,00 zł – na wykonanie mapy do celów projektowych działki Nr 8 Lubański Wielki Las z dnia 14.11.2013 r ,
- 2.177,84 zł – opłata za akt notarialny i założenie księgi wieczystej ,
- 2.460,00 zł –opracowanie operatu wodno – prawnego na pobór wód podziemnych oraz zrzut oczyszczonych ścieków dla Schroniska dla małych zwierząt ,
- 16.149,00 zł – projekt dokumentacji projektowo – kosztorysowej na bazie koncepcji dokumentacja wykonawcza .
Dział 926 - Kultura fizyczna i sport
Rozdział 92695 - Pozostała działalność
§ 4210 Zakup materiałów i wyposażenia ;
Plan - 7.600,00 zł
Wykonanie - 7.599,79 zł
% - 100,00
§ 4300 - Zakup usług pozostałych ;
Plan - 50,00 zł
Wykonanie - 50,00 zł
% - 100,00
Wydatki dotyczą zakupu na Igrzyska Samorządowe Związku Gmin „ KWISA „ zorganizowanych na terenie Gminy Lubań w dniu 25.05.2013 roku . Środki zostały przeznaczone na :
- plakaty - 529,99 zł
- zakup pucharów i koszt dostawy za I , II, III miejsce – 650,00 zł ,
- zakup banera - 644,80 zł ,
- statuetki szklane i tablice z nazwą miejscowości – 1.000,00 zł ,
- zakup koszulek bawełnianych z nadrukiem ( kpl 135 szt ) – 4.725 zł .
Związek posiada zobowiązania za usługi wykonane w m-cu grudniu , a faktury wpłynęły w m-cu styczniu 2014 r. na kwotę 7.784,18 zł tj. za ochronę schroniska - 7.687,01 zł , za internet – 97,17 zł .
Razem wydatki tj. Dział 750 + 754 + 900 + 926 ;
Plan - 857.779,00 zł
Wykonanie - 714.921,31 zł
% - 83,35
Wydatki rzeczowe zrealizowane były zgodnie z ustawą z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. nr 19 poz. 177 z późn. zmianami ). Wydatki zostały poniesione na cele i w wysokościach ustalonych w budżecie Związku zgodnie z zapisem w art. 44 pkt 1-4 ustawy o finansach publicznych .
W wyniku realizacji dochodów i wydatków budżetu Związku za rok 2013 wystąpiła nadwyżka w wysokości 145.379,65 zł.
Nastąpiła wyższa kwota skumulowanej nadwyżki budżetowej z kwoty 28.154,82 zł do 173.534,47 zł wg poniższego wyliczenia :
Stan środków na 01 stycznia 2013 roku = 28.154,82 zł
+ dochody zrealizowane za 2013 rok = 860.300,96 zł
- wydatki zrealizowane za 2013 rok = 714.921,31 zł
Nadwyżka budżetu na 31.12.2013 rok = 173.534,47 zł
Dobra sytuacja finansowa Związku zapewni realizację założonych zadań statutowych i dbałość o jego mienie .
Przewodniczący Zarządu
Związku Gmin „Kwisa”
Leszek Leśko
Burmistrz Olszyny