S P R A W O Z D A N I E

                             Z  W Y K O N A N I A  B U D Ż E T U 

                            Z W I Ą Z K U  G M I N  „ K W I S A „

                                        Z A  R O K  2 0 1 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                     

                                                       UCHWAŁA  NR  IV/22/2014

                                                    ZARZĄDU ZWIĄZKU GMIN „ KWISA „

                                                           z dnia 19 lutego 2014r.

 

w sprawie : przedstawienia sprawozdania z wykonania budżetu Związku Gmin „ KWISA „

                                                  za rok 2013 .

 

 

                                Na podstawie art.267 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych  ( tekst jednolity DZ.U. z 2013 roku poz. 885 z późn . zm. ) oraz § 15 pkt 2 ppkt. 7 Obwieszczenia  Wojewody Dolnośląskiego z dnia 22 lipca 2011 roku w sprawie zmiany tekstu Statutu Związku Gmin „ KWISA „ w Lubaniu ( Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego nr 157 , poz. 2708 ) Zarząd Związku Gmin „ KWISA „ uchwala co następuje :

 

                                                                           §  1

Przedstawić Zgromadzeniu Związku Gmin „ KWISA „ i Regionalnej Izbie Obrachunkowej we Wrocławiu sprawozdania z wykonania budżetu Związku Gmin „ KWISA „ za rok 2013 stanowiące załącznik do niniejszej uchwały .

 

                                                                        §  2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

1.      Leszek Leśko – Przewodniczący Zarządu ……………………………………………

2.      Waldemar Nalazek – członek Zarządu ……………………………………………….

3.      Arkadiusz Słowiński – członek Zarządu ……………………………………………..

 

 

                                                                                                                   Załącznik do

                                                                                                                  Uchwały Nr IV/22/2014

                                                                                                                   Zarządu Związku Gmin „ KWISA „

                                                                                                                   z dnia 19 lutego 2014r.

 

SPRAWOZDANIE  Z  WYKONANIA BUDŻETU  ZWIĄZKU  GMIN  „ KWISA „  ZA  2013  ROK

 

1.Analiza planu.

Budżet Związku Gmin „ KWISA „  został przyjęty przez Zgromadzenie Związku Uchwałą Nr II/30/2012                Zgromadzenia Związku Gmin „ KWISA „ z dnia 17 grudnia 2012 roku .

Uchwalono dochody w kwocie 92.507 zł i wydatki w kwocie 92.507 zł .

W trakcie roku 2013 w planie budżetu dokonano zmiany następująco :                                                                                            

 - Uchwała Nr III/36/2013 Zgromadzenia Związku Gmin „ KWISA „ z dnia 20 czerwca 2013 roku  - zwiększono dochody i wydatki o kwotę 576.746 zł . Budżet po zmianie wynosi 669.253 zł ,

 - Uchwała Nr III/16/2013 Zarządu Związku Gmin „ KWISA „ z dnia 17 lipca 2013 roku – zmiany miały charakter porządkowy i wynikały ze zmiany klasyfikacji budżetowej ,

 - Uchwałą Nr III/42/2013 Zgromadzenia Związku Gmin „ KWISA „ z dnia 20 września 2013 roku – zwiększono dochody i wydatki  o kwotę 188.526 zł . Budżet po zmianie wynosi 857.779 zł ,

 - Uchwała NR III/47/2013  Zgromadzenia Związku Gmin „ KWISA „ z dnia 8 listopada 2013 roku – zmiany miały charakter porządkowy i wynikały ze zmiany klasyfikacji budżetowej ,

 - Uchwała Nr III/19/2013 Zarządu Związku Gmin „ KWISA” z dnia 14 listopada 2013 roku – zmiany miały charakter porządkowy i wynikały ze zmiany klasyfikacji budżetowej ,

 - - Uchwała Nr III/20/2013 Zarządu Związku Gmin „ KWISA ‘z dnia 19 grudnia 2013 roku – zmiany miały charakter porządkowy i wynikały ze zmiany klasyfikacji budżetowej .

Plan dochodów i wydatków po zmianach wynosi 857.779 zł.

Związek nie posiada zobowiązań z tytułów zaciągniętych kredytów i pożyczek , nie udzielał również poręczeń ani gwarancji dla innych podmiotów .

2.Szczegółowa charakterystyka dochodów i wydatków budżetowych przedstawia się następująco :

2.1. Realizacja planu dochodów ;

 

 

 

 

 

DOCHODY

Dział

Rozdział

§

TREŚĆ

Plan wg stanu na dzień 31.12.2013

Wykonanie na dzień 31.12.2013

 

    %

750

 

 

Administracja Publiczna

857,779,00

860.300,96

100,29

75095

 

Pozostała działalność

857.779,00

860.300,96

100,29

0920

Pozostałe odsetki

         -

    2.474,35

      -

0970

Wpływy z różnych dochodów

568,00

       615,61

108,38

2900

 

 

 

 

 

 

Wpłaty gmin i powiatów na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związków powiatów na dofinansowanie zadań bieżących

 

 

 

692.211,00

 

 

 

 

 

 

 

692.211,00

 

 

 

 

 

 

 

100

 

 

 

 

6650

Wpływy z wpłat gmin i powiatów na rzecz jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin , lub związków powiatów na dofinansowanie zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych

 

 

 

165.000,00

 

 

 

165.000,00

 

 

 

100

 

 

 

OGÓŁEM DOCHODY

857.779,00

860.300,96

100,29

 

Realizacja planu dochodów przedstawia się następująco :

Dział 750  - Administracja Publiczna

Rozdział 75095 – Pozostała działalność

§  0920   -  Pozostałe odsetki ;

                                                      Planu nie ma

                                                      Wykonanie  - 2.474,35

§   0970  - Wpływy z różnych dochodów ;

                                                      Plan               - 568,00

                                                      Wykonanie  - 615,61

                                                      %                   - 108,38

§  2900  - Wpływy gmin i powiatów na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin , lub związków powiatu na dofinansowanie zadań bieżących ;

                                                      Plan              - 692.211,00

                                                      Wykonanie – 692.211,00

§  6650 – Wpływy z wpłat gmin i powiatów na rzecz jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związków powiatów na dofinansowanie zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych ;

                                                     Plan              - 165.000,00

                                                     Wykonanie – 165.000,00

                                                         %                - 100

Związek posiada dochody bieżące plan w kwocie 692.779,00 , wykonanie 695.300,96 , a dochody inwestycyjne plan 165.000,00 , wykonanie 165.000,00 .

Plan obejmuje składki gmin – członków Związku , które zostały przekazane w 100 %  przez 14 gmin oraz wpłaty na podstawie umów , które zostały przekazane w 100 % przez 13 gmin .

Plan w pozostałych odsetkach nie ustalono z uwagi , że jest to oprocentowanie pozostałych środków na rachunku bankowym na lokacie BIZNES ESKALACJA .

Lokata była wpłacana systematycznie ze składek i wpłat , oraz pomniejszana raz w miesiącu o kwotę według potrzeb bez utraty oprocentowania i ponoszenia kosztów obsługi bankowej .

 2.2 Realizacja planu wydatków ;

WYDATKI

Dział

Rozdział

§

TREŚĆ

Plan wg stanu na dzień 31.12 2013r.

Wykonanie na dzień 31.12.

2013 r.

 

§

   1

       2

  3

                    4

             5

            6

   7

750

 

 

Administracja publiczna

74.793,00

69.885,37

93,44

 

75095

 

Pozostała działalność

74.793,00

69.885,37

93,44

 

4010

Wynagrodzenie osobowe pracowników

 

45.032,00

 

44.919,50

 

99,75

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

 

 3.500,00

 

 3.490,82

 

99,74

4110

Składki na ubezpieczenie społeczne

 

 9.161,00

 

9.042,31

 

98,70

4120

Składki na fundusz pracy

    635,00 

   615,61

96,98

4170

Wynagrodzenie bezosobowe

 

 1.300,00

 

 1.300,00

 

100,00

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

 

   900,00

 

   499,72

 

55,52

4300

Zakup usług pozostałych

 4.413,00

 3.167,34

71,77

4350

Zakup usług dostępu do internet

 

     410,00

 

     296,07

 

72,21

4410

Podróże służbowe krajowe

     200,00

     138,00

69,00

4430

Różne opłaty i składki

      92,00

      92,00

100,00

4480

Podatek od nieruchomości

 3.800,00

 1.175,00

 30,92

4700

Szkolenia pracowników nie będących członkami korpusu służby cywilnej

 

 

    350,00

 

 

     350,00

 

 

100,00

6060

Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych

 

 

 5.000,00

 

 

 4.799,00

 

 

95,98

754

 

 

 

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

 

550.000,00

 

550.000,00

 

100,00

75406

 

Straż Graniczna

550.000,00

550.000,00

100,00

3000

Wpłaty jednostek na państwowy fundusz celowy

 

550.000,00

 

550.000,00

 

100

900

 

 

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

 

225.336,00

 

 87.386.15

 

 38,78

90013

 

Schronisko dla zwierząt

225.336,00

87.386,15

38,78

4210

 

Zakup materiałów i wyposażenia

 

        900,00

 

      892,78

 

99,20

4260

Zakup energii

   13.700,00

  13.268,29

96,85

4300

Zakup usług pozostałych

   19.490,00

    8.052,74

41,32

 

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

 

191.246,00

 

 65.172,34

 

34,08

926

 

 

Kultura fizyczna i sport

     7.650,00

   7.649,79

100,00

92695

 

Pozostała działalność

     7.650,00

   7.649,79

100,00

4210

 

Zakup materiałów i wyposażenia

 

     7.600,00

 

    7.599,79

 

100,00

4300

Zakup usług pozostałych

           50,00

         50,00

100,00

          OGÓŁEM      dział 750+754+900+926

857.779,00

714.921,31

 83,35

 

Realizacja planu wydatków przedstawia się następująco :

Dział 750  - Administracja publiczna

Rozdział 75095  - Pozostała działalność

§  4010  - Wynagrodzenia osobowe pracowników ;

                                                              Plan             -  45.032,00

                                                              Wykonanie  - 44.919,50

                                                                    %             -    99,75

§  4040  - Dodatkowe wynagrodzenie roczne ;

                                                              Plan               -  3.500,00

                                                              Wykonanie  -  3.490,82

                                                                     %             -    99,74

§  4110  -  Składki na Ubezpieczenie Społeczne ;

                                                             Plan               -  9.161,00

                                                             Wykonanie  -  9.042,31

                                                                      %          -      98,70

 

§  4120  Składki na Fundusz Pracy ;

                                                          Plan               -      635,00

                                                          Wykonanie  -       615,61

                                                                     %        -         96,98

Wypłata wynagrodzeń wraz z pochodnymi dla Kierownika Biura i Skarbnika Związku łącznie z wypłatą dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2012 rok .

§  4170  Wynagrodzenie bezosobowe ;

                                                           Plan             -  1.300,00

                                                        Wykonanie   -  1.300,00

                                                                %                    10,00

Wydatek dotyczył kopiowania danych z używanego komputera na nowy komputer , instalacja programu .

§  4210 - Zakup materiałów i wyposażenia ;

                                                        Plan             -    900,00

                                                        Wykonanie  -  499,72

                                                                  %         -      55,52

Wydatek dotyczył zakupu 1 szt.  tuszu czarnego do drukarki na kwotę  - 78 zł ,zakup druków niezbędnych do pracy  - 84,90 zł , tj. przelewów, tuszu do pieczątek ,.karty wynagrodzeń , artykułów spożywczych ( herbata , kawa i ciastka ) na Zgromadzenie w dniu 15.01.2013 r  - 56,81 zł ,zakup pieczątek niezbędnych dla ZG „ KWISA „w Drukarni Poligrafia – 278,01 zł .

§  4300  - Zakup usług pozostałych ;

                                                       Plan              -  4.413,00

                                                       Wykonanie  -  3.167,34

                                                             %                      71,77

Wydatki obejmują :

 - utrzymanie serwisu BIP od 01.01.2013 do 31.12.2013 roku przez Firmę Sputnik Saftware sp. Z o. o na podstawie umowy z dnia 21.11.2011 roku Nr ZGK 0543.1.3.2011  wg faktury na kwotę 4393,60 zł ,

 - zestaw kwalifikowany podpis standard na okres 2 lat umowa z dnia 28.01.2013 r . – 611,31 zł ,

 - opłata za przedłużoną gwarancję programu SIGID za rok 2013 zgodnie z umową Nr –S-0247/2013  - 895,43 zł ,

 - opłata za szkolenie , nocleg , wyżywienie w okresie 14.10.-16.10.2013 r. w Kudowie organizowane przez RIO – 531 zł ,

 - opłata za prowadzenie rachunku i opłata za przelewy – 736 zł .

 

§  4350  - Zakup usług dostępu do sieci internet ;

                                                            Plan             -  410,00

                                                            Wykonanie -  296,07

                                                                   %                  72,21

Opłata za internet według faktur i umowy za m-c IX , X , i XI 2013 roku do komputera Kierownika biura Związku .

§  4410   Podróże służbowe krajowe ;

                                                         Plan                 -     200,00

                                                         Wykonanie    -      138,00

                                                                 %             -        69,00

Opłacenie delegacji służbowej dla Skarbnika do Kudowie Zdroju na szkolenie w dniach 14-16.10.2013 roku , wyjazd do RIO w Jeleniej Górze z projektem budżetu w dniu 15.11.2013 roku .

§  4430  - Różne opłaty i składki ( składki na rzecz stowarzyszeń krajowych i inne ) ;

                                                        Plan               -   92,00

                                                       Wykonanie    -   92,00

                                                             %               -   100,00

Składka członkowska za 2013 rok na rzecz Federacji Związku Gmin i Powiatów RP zgodnie z uchwałą Nr VI/2002 w sprawie składki członkowskiej w wysokości 0,010 zł od jednego mieszkańca gmin należących do Związku Gmin „ KWISA „ .

§ 4480  - Podatek od nieruchomości ;

                                                      Plan                -   3.800,00

                                                      Wykonanie    -   1.175,00

                                                              %              -         30,92

Opłata podatku od nieruchomości od budynków i gruntów

§  4700  - Szkolenie pracowników nie będącymi członkami korpusu służby cywilnej ;

                                                      Plan                 -     350,00

                                                      Wykonanie     -     350,00

                                                             %              -      100,00

Wydatki na opłacenie szkolenie w m-cu styczniu i lutym organizowanego przez RIO we Wrocławiu , oraz szkolenie w Kudowie Zdroju w dniach 14.10. – 16.10.2013 r. organizowanego przez RIO we Wrocławiu .

 

§  6060  - Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych ;

                                                      Plan                  -  5.000,00 zł

                                                      Wykonanie     -  4.799,00 zł

                                                              %               -     100,00

Zakupiono zestaw komputerowy w miesiącu lipcu 2013 roku dla Kierownika Biura Związku.

Razem rozdział 75095 -  Pozostała działalność :

                                                      Plan                -   74.793,00

                                                     Wykonanie     -  69.885,37

                                                                 %           -        93,44

Dział 754   - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa ,

Rozdział 75406  -  Straż Graniczna

§  3000 – Wpłaty jednostek na państwowy fundusz celowy ;

                                                     Plan                 - 550.000,00

                                                     Wykonanie    - 550.000,00

                                                              %            -         100,00

Przelew na Fundusz Wsparcie na podstawie umowy ZGK .0543.1.2.2013 w sprawie przekazania środków  finansowych na Fundusz Wsparcia Ośrodka Szkoleń Specjalistycznych Straży Granicznej w Lubaniu z dnia 06.06.2013 roku . W dniu 16.12.2013 r. środki zostały rozliczone przez Ośrodek Szkoleń Specjalistycznych Straży Granicznej w Lubaniu .

Związek pismem z dnia 19.12.2013 roku rozliczył 10 miast i gmin biorących udział w tym Funduszu Wsparcia .

Dział 900 – Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska ,

Rozdział 90013  - Schronisko dla Zwierząt

§  4210  -  Zakup materiałów i wyposażenia ;

                                                         Plan             -   900,00

                                                         Wykonanie  -  892,78

                                                                   %         -     99,2

Wydatki dotyczą zakupu środków czystości zakupionych w dniu 04.12.2013 r. do utrzymania czystości w budynku schroniska – 48,78 zł , oraz zakup dwóch szaf metalowych ubraniowych podwójnych w dniu 05.12.2013 r. na potrzeby schroniska  - 850,00 zł ,

§  4260  -Zakup energii ;

                                                        Plan                -  13.700,00

                                                        Wykonanie   -  13.268,29

                                                                   %        -    96,85

Zakupiono gaz propan w dniu 12.12.2013 r . do ogrzewania budynku na podstawie umowy . Przy pierwszej dostawie gazu  Związek otrzymał rabat w kwocie 7.357,68 zł,

§  4300  - Zakup usług pozostałych ;

                                                           Plan              -  19.490,00

                                                           Wykonanie  -  13.268,29

                                                                      %        -           41,32

Wydatki obejmują :

 - 134,00 zł – za odpady na schronisku m-c XI i XII , wg złożonej deklaracji,

 -  7.439,04 zł – opłata za ochronę obiektu m-c XI zgodnie z zawartą umową do 31.12.2013 r,

 -369,00 zł - dzierżawa zbiornika na gaz propan na podstawie zawartej umowy . Oplata dotyczy okresu od 01.11.2013 do 31.10.2014 roku ,

 - 110,70 zł – transport szafek przez Firmę Handlowo – Usługową „ HALPOL” H. Urbańska ,

§  6050  - Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych ;

                                                             Plan                 -  191.246,09

                                                             Wykonanie    -    65.172,34

                                                                      %             -          34,08

Wydatki obejmują :

 - 7.380,00 zł – koncepcja architektoniczno – budowlana dla schroniska dla małych zwierząt na działce Nr 18 Lubański Wielki Las przez Firmę Inżynieria Budowlana Paweł Młynek z Zawidowa ,

 - 5,50 zł – Starostwo Powiatowe w Lubaniu – udostępnienie kopii mapy 1:5000 działki Lubański Wielki Las ,

 - 35.000,00 zł – opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej na bazie koncepcji – projekt budowlany ,

 - 2.000,00 zł – na wykonanie mapy do celów projektowych działki Nr 8 Lubański Wielki Las z dnia 14.11.2013 r ,

- 2.177,84 zł – opłata za akt notarialny i założenie księgi wieczystej ,

 - 2.460,00 zł –opracowanie operatu wodno – prawnego na pobór wód podziemnych oraz zrzut oczyszczonych ścieków dla Schroniska dla małych zwierząt ,

 - 16.149,00 zł – projekt dokumentacji projektowo – kosztorysowej na bazie koncepcji dokumentacja wykonawcza .

Dział  926  - Kultura fizyczna i sport

Rozdział 92695  - Pozostała działalność

§  4210  Zakup materiałów i wyposażenia ;

                                                          Plan              -  7.600,00 zł

                                                          Wykonanie  - 7.599,79 zł

                                                                      %        -    100,00

§  4300  - Zakup usług pozostałych ;

                                                           Plan               -   50,00 zł

                                                           Wykonanie  -   50,00 zł

                                                                     %          -  100,00

Wydatki dotyczą zakupu na Igrzyska Samorządowe Związku Gmin „ KWISA „ zorganizowanych na terenie Gminy Lubań w dniu 25.05.2013 roku . Środki zostały przeznaczone na :

 - plakaty  -  529,99 zł

 - zakup   pucharów i koszt dostawy za I , II, III miejsce – 650,00 zł ,

 - zakup banera -  644,80 zł ,

 - statuetki szklane i tablice z nazwą miejscowości – 1.000,00 zł ,

 - zakup koszulek bawełnianych z nadrukiem ( kpl 135 szt ) – 4.725 zł .

Związek posiada zobowiązania za usługi wykonane w m-cu grudniu  , a faktury wpłynęły w m-cu styczniu 2014 r. na kwotę 7.784,18 zł tj. za ochronę schroniska  - 7.687,01 zł , za internet – 97,17 zł .

Razem wydatki tj. Dział 750 + 754 + 900 + 926 ;

                                                             Plan               -  857.779,00 zł

                                                             Wykonanie  -   714.921,31

                                                                    %            -   83,35

Wydatki rzeczowe zrealizowane były zgodnie z ustawą z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. nr 19 poz. 177 z późn. zmianami ). Wydatki zostały poniesione na cele i w wysokościach ustalonych w budżecie Związku zgodnie z zapisem w art. 44 pkt 1-4 ustawy o finansach publicznych .

W wyniku realizacji dochodów i wydatków budżetu Związku za rok 2013 wystąpiła nadwyżka w wysokości 145.379,65 zł.

Nastąpiła wyższa kwota skumulowanej nadwyżki budżetowej z kwoty 28.154,82 zł do 173.534,47 zł wg poniższego wyliczenia :

 Stan środków na 01 stycznia 2013 roku                =  28.154,82 zł

+ dochody zrealizowane za 2013 rok                     = 860.300,96 zł

- wydatki zrealizowane za 2013 rok                       = 714.921,31 zł

Nadwyżka budżetu na 31.12.2013 rok                  =  173.534,47 zł

Dobra sytuacja finansowa Związku zapewni realizację założonych zadań statutowych i dbałość o jego mienie .

                                                                                                                             Przewodniczący Zarządu

                                                                                                                             Związku Gmin „Kwisa”

                                                                                                                                     Leszek Leśko

                                                                                                                                Burmistrz Olszyny