S P R A W O Z D A N I E
                             Z  W Y K O N A N I A  B U D Ż E T U  
                            Z W I Ą Z K U  G M I N  „ K W I S A „
                                        Z A  R O K  2 0 1 3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                     
                                                       UCHWAŁA  NR  IV/22/2014
                                                    ZARZĄDU ZWIĄZKU GMIN „ KWISA „
                                                           z dnia 19 lutego 2014r.
 
w sprawie : przedstawienia sprawozdania z wykonania budżetu Związku Gmin „ KWISA „ 
                                                  za rok 2013 .
 
 
                                Na podstawie art.267 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych  ( tekst jednolity DZ.U. z 2013 roku poz. 885 z późn . zm. ) oraz § 15 pkt 2 ppkt. 7 Obwieszczenia  Wojewody Dolnośląskiego z dnia 22 lipca 2011 roku w sprawie zmiany tekstu Statutu Związku Gmin „ KWISA „ w Lubaniu ( Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego nr 157 , poz. 2708 ) Zarząd Związku Gmin „ KWISA „ uchwala co następuje :
 
                                                                           §  1
Przedstawić Zgromadzeniu Związku Gmin „ KWISA „ i Regionalnej Izbie Obrachunkowej we Wrocławiu sprawozdania z wykonania budżetu Związku Gmin „ KWISA „ za rok 2013 stanowiące załącznik do niniejszej uchwały .
 
                                                                        §  2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
 
 
 
 
 
1.      Leszek Leśko – Przewodniczący Zarządu ……………………………………………
2.      Waldemar Nalazek – członek Zarządu ……………………………………………….
3.      Arkadiusz Słowiński – członek Zarządu ……………………………………………..
 
 
                                                                                                                   Załącznik do
                                                                                                                  Uchwały Nr IV/22/2014
                                                                                                                   Zarządu Związku Gmin „ KWISA „
                                                                                                                   z dnia 19 lutego 2014r.
 
SPRAWOZDANIE  Z  WYKONANIA BUDŻETU  ZWIĄZKU  GMIN  „ KWISA „  ZA  2013  ROK
 
1.Analiza planu.
Budżet Związku Gmin „ KWISA „  został przyjęty przez Zgromadzenie Związku Uchwałą Nr II/30/2012                Zgromadzenia Związku Gmin „ KWISA „ z dnia 17 grudnia 2012 roku .
Uchwalono dochody w kwocie 92.507 zł i wydatki w kwocie 92.507 zł .
W trakcie roku 2013 w planie budżetu dokonano zmiany następująco :                                                                                            
 - Uchwała Nr III/36/2013 Zgromadzenia Związku Gmin „ KWISA „ z dnia 20 czerwca 2013 roku  - zwiększono dochody i wydatki o kwotę 576.746 zł . Budżet po zmianie wynosi 669.253 zł ,
 - Uchwała Nr III/16/2013 Zarządu Związku Gmin „ KWISA „ z dnia 17 lipca 2013 roku – zmiany miały charakter porządkowy i wynikały ze zmiany klasyfikacji budżetowej ,
 - Uchwałą Nr III/42/2013 Zgromadzenia Związku Gmin „ KWISA „ z dnia 20 września 2013 roku – zwiększono dochody i wydatki  o kwotę 188.526 zł . Budżet po zmianie wynosi 857.779 zł ,
 - Uchwała NR III/47/2013  Zgromadzenia Związku Gmin „ KWISA „ z dnia 8 listopada 2013 roku – zmiany miały charakter porządkowy i wynikały ze zmiany klasyfikacji budżetowej ,
 - Uchwała Nr III/19/2013 Zarządu Związku Gmin „ KWISA” z dnia 14 listopada 2013 roku – zmiany miały charakter porządkowy i wynikały ze zmiany klasyfikacji budżetowej ,
 - - Uchwała Nr III/20/2013 Zarządu Związku Gmin „ KWISA ‘z dnia 19 grudnia 2013 roku – zmiany miały charakter porządkowy i wynikały ze zmiany klasyfikacji budżetowej .
Plan dochodów i wydatków po zmianach wynosi 857.779 zł.
Związek nie posiada zobowiązań z tytułów zaciągniętych kredytów i pożyczek , nie udzielał również poręczeń ani gwarancji dla innych podmiotów .
2.Szczegółowa charakterystyka dochodów i wydatków budżetowych przedstawia się następująco :
2.1. Realizacja planu dochodów ;
 
 
 
 
 
DOCHODY
| 
 Dział  | 
 Rozdział  | 
 §  | 
 TREŚĆ  | 
 Plan wg stanu na dzień 31.12.2013  | 
 Wykonanie na dzień 31.12.2013  | 
   
    %  | 
| 
 750  | 
    | 
    | 
 Administracja Publiczna  | 
 857,779,00  | 
 860.300,96  | 
 100,29  | 
| 
 75095  | 
    | 
 Pozostała działalność  | 
 857.779,00  | 
 860.300,96  | 
 100,29  | 
| 
 0920  | 
 Pozostałe odsetki  | 
          -  | 
     2.474,35  | 
       -  | 
| 
 0970  | 
 Wpływy z różnych dochodów  | 
 568,00  | 
        615,61  | 
 108,38  | 
| 
 2900 
  
  
  
  
  
   | 
 Wpłaty gmin i powiatów na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związków powiatów na dofinansowanie zadań bieżących  | 
   
  
  
692.211,00 
  
  
  
   | 
   
  
  
692.211,00 
  
  
  
   | 
   
  
  
100 
  
  
  
   | 
| 
 6650  | 
 Wpływy z wpłat gmin i powiatów na rzecz jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin , lub związków powiatów na dofinansowanie zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych  | 
   
  
  
165.000,00  | 
   
  
  
165.000,00  | 
   
  
  
100  | 
| 
    | 
    | 
    | 
 OGÓŁEM DOCHODY  | 
 857.779,00  | 
 860.300,96  | 
 100,29  | 
 
Realizacja planu dochodów przedstawia się następująco : 
Dział 750  - Administracja Publiczna
Rozdział 75095 – Pozostała działalność
§  0920   -  Pozostałe odsetki ; 
                                                      Planu nie ma
                                                      Wykonanie  - 2.474,35
§   0970  - Wpływy z różnych dochodów ;
                                                      Plan               - 568,00
                                                      Wykonanie  - 615,61
                                                      %                   - 108,38
§  2900  - Wpływy gmin i powiatów na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin , lub związków powiatu na dofinansowanie zadań bieżących ;
                                                      Plan              - 692.211,00
                                                      Wykonanie – 692.211,00
§  6650 – Wpływy z wpłat gmin i powiatów na rzecz jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związków powiatów na dofinansowanie zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych ;
                                                     Plan              - 165.000,00
                                                     Wykonanie – 165.000,00
                                                         %                - 100
Związek posiada dochody bieżące plan w kwocie 692.779,00 , wykonanie 695.300,96 , a dochody inwestycyjne plan 165.000,00 , wykonanie 165.000,00 .
Plan obejmuje składki gmin – członków Związku , które zostały przekazane w 100 %  przez 14 gmin oraz wpłaty na podstawie umów , które zostały przekazane w 100 % przez 13 gmin .
Plan w pozostałych odsetkach nie ustalono z uwagi , że jest to oprocentowanie pozostałych środków na rachunku bankowym na lokacie BIZNES ESKALACJA .
Lokata była wpłacana systematycznie ze składek i wpłat , oraz pomniejszana raz w miesiącu o kwotę według potrzeb bez utraty oprocentowania i ponoszenia kosztów obsługi bankowej .
 2.2 Realizacja planu wydatków ;
WYDATKI
| 
 Dział  | 
 Rozdział  | 
 §  | 
 TREŚĆ  | 
 Plan wg stanu na dzień 31.12 2013r.  | 
 Wykonanie na dzień 31.12. 
2013 r.  | 
   
§  | 
| 
    1  | 
        2  | 
   3  | 
                     4  | 
              5  | 
             6  | 
    7  | 
| 
 750  | 
    | 
    | 
 Administracja publiczna  | 
 74.793,00  | 
 69.885,37  | 
 93,44  | 
| 
    | 
 75095  | 
    | 
 Pozostała działalność  | 
 74.793,00  | 
 69.885,37  | 
 93,44  | 
| 
    | 
 4010  | 
 Wynagrodzenie osobowe pracowników  | 
   
45.032,00  | 
   
44.919,50  | 
   
99,75  | 
| 
 4040  | 
 Dodatkowe wynagrodzenie roczne  | 
   
 3.500,00  | 
   
 3.490,82  | 
   
99,74  | 
| 
 4110  | 
 Składki na ubezpieczenie społeczne  | 
   
 9.161,00  | 
   
9.042,31  | 
   
98,70  | 
| 
 4120  | 
 Składki na fundusz pracy  | 
     635,00    | 
    615,61  | 
 96,98  | 
| 
 4170  | 
 Wynagrodzenie bezosobowe  | 
   
 1.300,00  | 
   
 1.300,00  | 
   
100,00  | 
| 
 4210  | 
 Zakup materiałów i wyposażenia  | 
   
   900,00  | 
   
   499,72  | 
   
55,52  | 
| 
 4300  | 
 Zakup usług pozostałych  | 
  4.413,00  | 
  3.167,34  | 
 71,77  | 
| 
 4350  | 
 Zakup usług dostępu do internet  | 
   
     410,00  | 
   
     296,07  | 
   
72,21  | 
| 
 4410  | 
 Podróże służbowe krajowe  | 
      200,00  | 
      138,00  | 
 69,00  | 
| 
 4430  | 
 Różne opłaty i składki  | 
       92,00  | 
       92,00  | 
 100,00  | 
| 
 4480  | 
 Podatek od nieruchomości  | 
  3.800,00  | 
  1.175,00  | 
  30,92   | 
| 
 4700  | 
 Szkolenia pracowników nie będących członkami korpusu służby cywilnej  | 
   
  
    350,00  | 
   
  
     350,00  | 
   
  
100,00  | 
| 
 6060  | 
 Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych  | 
   
  
 5.000,00  | 
   
  
 4.799,00  | 
   
  
95,98  | 
| 
 754  | 
   
   | 
    | 
 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa  | 
   
550.000,00  | 
   
550.000,00  | 
   
100,00  | 
| 
 75406  | 
    | 
 Straż Graniczna  | 
 550.000,00  | 
 550.000,00  | 
 100,00  | 
| 
 3000  | 
 Wpłaty jednostek na państwowy fundusz celowy  | 
   
550.000,00  | 
   
550.000,00  | 
   
100  | 
| 
 900  | 
   
   | 
    | 
 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska  | 
   
225.336,00  | 
   
 87.386.15  | 
   
 38,78  | 
| 
 90013  | 
    | 
 Schronisko dla zwierząt  | 
 225.336,00  | 
 87.386,15  | 
 38,78  | 
| 
 4210 
   | 
 Zakup materiałów i wyposażenia  | 
   
        900,00  | 
   
      892,78  | 
   
99,20  | 
| 
 4260  | 
 Zakup energii  | 
    13.700,00  | 
   13.268,29  | 
 96,85  | 
| 
 4300  | 
 Zakup usług pozostałych  | 
    19.490,00  | 
     8.052,74  | 
 41,32  | 
| 
   
6050  | 
 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych  | 
   
191.246,00  | 
   
 65.172,34  | 
   
34,08  | 
| 
 926  | 
    | 
    | 
 Kultura fizyczna i sport  | 
      7.650,00  | 
    7.649,79  | 
 100,00  | 
| 
 92695  | 
    | 
 Pozostała działalność  | 
      7.650,00  | 
    7.649,79  | 
 100,00  | 
| 
 4210 
   | 
 Zakup materiałów i wyposażenia  | 
   
     7.600,00  | 
   
    7.599,79  | 
   
100,00  | 
| 
 4300  | 
 Zakup usług pozostałych  | 
            50,00  | 
          50,00  | 
 100,00  | 
| 
           OGÓŁEM      dział 750+754+900+926  | 
 857.779,00  | 
 714.921,31  | 
  83,35  | 
 
Realizacja planu wydatków przedstawia się następująco : 
Dział 750  - Administracja publiczna
Rozdział 75095  - Pozostała działalność
§  4010  - Wynagrodzenia osobowe pracowników ;
                                                              Plan             -  45.032,00
                                                              Wykonanie  - 44.919,50
                                                                    %             -    99,75
§  4040  - Dodatkowe wynagrodzenie roczne ;
                                                              Plan               -  3.500,00
                                                              Wykonanie  -  3.490,82
                                                                     %             -    99,74
§  4110  -  Składki na Ubezpieczenie Społeczne ;
                                                             Plan               -  9.161,00
                                                             Wykonanie  -  9.042,31
                                                                      %          -      98,70
 
§  4120  Składki na Fundusz Pracy ;
                                                          Plan               -      635,00
                                                          Wykonanie  -       615,61
                                                                     %        -         96,98
Wypłata wynagrodzeń wraz z pochodnymi dla Kierownika Biura i Skarbnika Związku łącznie z wypłatą dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2012 rok .
§  4170  Wynagrodzenie bezosobowe ;
                                                           Plan             -  1.300,00
                                                        Wykonanie   -  1.300,00
                                                                %                    10,00
Wydatek dotyczył kopiowania danych z używanego komputera na nowy komputer , instalacja programu .
§  4210 - Zakup materiałów i wyposażenia ;
                                                        Plan             -    900,00
                                                        Wykonanie  -  499,72
                                                                  %         -      55,52
Wydatek dotyczył zakupu 1 szt.  tuszu czarnego do drukarki na kwotę  - 78 zł ,zakup druków niezbędnych do pracy  - 84,90 zł , tj. przelewów, tuszu do pieczątek ,.karty wynagrodzeń , artykułów spożywczych ( herbata , kawa i ciastka ) na Zgromadzenie w dniu 15.01.2013 r  - 56,81 zł ,zakup pieczątek niezbędnych dla ZG „ KWISA „w Drukarni Poligrafia – 278,01 zł .
§  4300  - Zakup usług pozostałych ;
                                                       Plan              -  4.413,00
                                                       Wykonanie  -  3.167,34
                                                             %                      71,77
Wydatki obejmują :
 - utrzymanie serwisu BIP od 01.01.2013 do 31.12.2013 roku przez Firmę Sputnik Saftware sp. Z o. o na podstawie umowy z dnia 21.11.2011 roku Nr ZGK 0543.1.3.2011  wg faktury na kwotę 4393,60 zł ,
 - zestaw kwalifikowany podpis standard na okres 2 lat umowa z dnia 28.01.2013 r . – 611,31 zł ,
 - opłata za przedłużoną gwarancję programu SIGID za rok 2013 zgodnie z umową Nr –S-0247/2013  - 895,43 zł ,
 - opłata za szkolenie , nocleg , wyżywienie w okresie 14.10.-16.10.2013 r. w Kudowie organizowane przez RIO – 531 zł ,
 - opłata za prowadzenie rachunku i opłata za przelewy – 736 zł .
 
§  4350  - Zakup usług dostępu do sieci internet ;
                                                            Plan             -  410,00
                                                            Wykonanie -  296,07
                                                                   %                  72,21
Opłata za internet według faktur i umowy za m-c IX , X , i XI 2013 roku do komputera Kierownika biura Związku .
§  4410   Podróże służbowe krajowe ;
                                                         Plan                 -     200,00
                                                         Wykonanie    -      138,00
                                                                 %             -        69,00
Opłacenie delegacji służbowej dla Skarbnika do Kudowie Zdroju na szkolenie w dniach 14-16.10.2013 roku , wyjazd do RIO w Jeleniej Górze z projektem budżetu w dniu 15.11.2013 roku .
§  4430  - Różne opłaty i składki ( składki na rzecz stowarzyszeń krajowych i inne ) ;
                                                        Plan               -   92,00
                                                       Wykonanie    -   92,00
                                                             %               -   100,00
Składka członkowska za 2013 rok na rzecz Federacji Związku Gmin i Powiatów RP zgodnie z uchwałą Nr VI/2002 w sprawie składki członkowskiej w wysokości 0,010 zł od jednego mieszkańca gmin należących do Związku Gmin „ KWISA „ .
§ 4480  - Podatek od nieruchomości ;
                                                      Plan                -   3.800,00
                                                      Wykonanie    -   1.175,00
                                                              %              -         30,92
Opłata podatku od nieruchomości od budynków i gruntów 
§  4700  - Szkolenie pracowników nie będącymi członkami korpusu służby cywilnej ;
                                                      Plan                 -     350,00
                                                      Wykonanie     -     350,00
                                                             %              -      100,00
Wydatki na opłacenie szkolenie w m-cu styczniu i lutym organizowanego przez RIO we Wrocławiu , oraz szkolenie w Kudowie Zdroju w dniach 14.10. – 16.10.2013 r. organizowanego przez RIO we Wrocławiu .
 
§  6060  - Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych ;
                                                      Plan                  -  5.000,00 zł
                                                      Wykonanie     -  4.799,00 zł
                                                              %               -     100,00
Zakupiono zestaw komputerowy w miesiącu lipcu 2013 roku dla Kierownika Biura Związku.
Razem rozdział 75095 -  Pozostała działalność :
                                                      Plan                -   74.793,00
                                                     Wykonanie     -  69.885,37
                                                                 %           -        93,44
Dział 754   - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa ,
Rozdział 75406  -  Straż Graniczna 
§  3000 – Wpłaty jednostek na państwowy fundusz celowy ;
                                                     Plan                 - 550.000,00
                                                     Wykonanie    - 550.000,00
                                                              %            -         100,00
Przelew na Fundusz Wsparcie na podstawie umowy ZGK .0543.1.2.2013 w sprawie przekazania środków  finansowych na Fundusz Wsparcia Ośrodka Szkoleń Specjalistycznych Straży Granicznej w Lubaniu z dnia 06.06.2013 roku . W dniu 16.12.2013 r. środki zostały rozliczone przez Ośrodek Szkoleń Specjalistycznych Straży Granicznej w Lubaniu .
Związek pismem z dnia 19.12.2013 roku rozliczył 10 miast i gmin biorących udział w tym Funduszu Wsparcia .
Dział 900 – Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska ,
Rozdział 90013  - Schronisko dla Zwierząt
§  4210  -  Zakup materiałów i wyposażenia ;
                                                         Plan             -   900,00
                                                         Wykonanie  -  892,78
                                                                   %         -     99,2
Wydatki dotyczą zakupu środków czystości zakupionych w dniu 04.12.2013 r. do utrzymania czystości w budynku schroniska – 48,78 zł , oraz zakup dwóch szaf metalowych ubraniowych podwójnych w dniu 05.12.2013 r. na potrzeby schroniska  - 850,00 zł ,
§  4260  -Zakup energii ;
                                                        Plan                -  13.700,00
                                                        Wykonanie   -  13.268,29
                                                                   %        -    96,85
Zakupiono gaz propan w dniu 12.12.2013 r . do ogrzewania budynku na podstawie umowy . Przy pierwszej dostawie gazu  Związek otrzymał rabat w kwocie 7.357,68 zł,
§  4300  - Zakup usług pozostałych ;
                                                           Plan              -  19.490,00
                                                           Wykonanie  -  13.268,29
                                                                      %        -           41,32
Wydatki obejmują :
 - 134,00 zł – za odpady na schronisku m-c XI i XII , wg złożonej deklaracji,
 -  7.439,04 zł – opłata za ochronę obiektu m-c XI zgodnie z zawartą umową do 31.12.2013 r,
 -369,00 zł - dzierżawa zbiornika na gaz propan na podstawie zawartej umowy . Oplata dotyczy okresu od 01.11.2013 do 31.10.2014 roku ,
 - 110,70 zł – transport szafek przez Firmę Handlowo – Usługową „ HALPOL” H. Urbańska ,
§  6050  - Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych ;
                                                             Plan                 -  191.246,09
                                                             Wykonanie    -    65.172,34
                                                                      %             -          34,08
Wydatki obejmują :
 - 7.380,00 zł – koncepcja architektoniczno – budowlana dla schroniska dla małych zwierząt na działce Nr 18 Lubański Wielki Las przez Firmę Inżynieria Budowlana Paweł Młynek z Zawidowa ,
 - 5,50 zł – Starostwo Powiatowe w Lubaniu – udostępnienie kopii mapy 1:5000 działki Lubański Wielki Las ,
 - 35.000,00 zł – opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej na bazie koncepcji – projekt budowlany ,
 - 2.000,00 zł – na wykonanie mapy do celów projektowych działki Nr 8 Lubański Wielki Las z dnia 14.11.2013 r ,
- 2.177,84 zł – opłata za akt notarialny i założenie księgi wieczystej ,
 - 2.460,00 zł –opracowanie operatu wodno – prawnego na pobór wód podziemnych oraz zrzut oczyszczonych ścieków dla Schroniska dla małych zwierząt ,
 - 16.149,00 zł – projekt dokumentacji projektowo – kosztorysowej na bazie koncepcji dokumentacja wykonawcza .
Dział  926  - Kultura fizyczna i sport
Rozdział 92695  - Pozostała działalność
§  4210  Zakup materiałów i wyposażenia ;
                                                          Plan              -  7.600,00 zł
                                                          Wykonanie  - 7.599,79 zł
                                                                      %        -    100,00
§  4300  - Zakup usług pozostałych ;
                                                           Plan               -   50,00 zł
                                                           Wykonanie  -   50,00 zł
                                                                     %          -  100,00
Wydatki dotyczą zakupu na Igrzyska Samorządowe Związku Gmin „ KWISA „ zorganizowanych na terenie Gminy Lubań w dniu 25.05.2013 roku . Środki zostały przeznaczone na :
 - plakaty  -  529,99 zł
 - zakup   pucharów i koszt dostawy za I , II, III miejsce – 650,00 zł ,
 - zakup banera -  644,80 zł ,
 - statuetki szklane i tablice z nazwą miejscowości – 1.000,00 zł ,
 - zakup koszulek bawełnianych z nadrukiem ( kpl 135 szt ) – 4.725 zł .
Związek posiada zobowiązania za usługi wykonane w m-cu grudniu  , a faktury wpłynęły w m-cu styczniu 2014 r. na kwotę 7.784,18 zł tj. za ochronę schroniska  - 7.687,01 zł , za internet – 97,17 zł .
Razem wydatki tj. Dział 750 + 754 + 900 + 926 ;
                                                             Plan               -  857.779,00 zł
                                                             Wykonanie  -   714.921,31 zł
                                                                    %            -   83,35
Wydatki rzeczowe zrealizowane były zgodnie z ustawą z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. nr 19 poz. 177 z późn. zmianami ). Wydatki zostały poniesione na cele i w wysokościach ustalonych w budżecie Związku zgodnie z zapisem w art. 44 pkt 1-4 ustawy o finansach publicznych .
W wyniku realizacji dochodów i wydatków budżetu Związku za rok 2013 wystąpiła nadwyżka w wysokości 145.379,65 zł.
Nastąpiła wyższa kwota skumulowanej nadwyżki budżetowej z kwoty 28.154,82 zł do 173.534,47 zł wg poniższego wyliczenia :
 Stan środków na 01 stycznia 2013 roku                =  28.154,82 zł
+ dochody zrealizowane za 2013 rok                     = 860.300,96 zł
- wydatki zrealizowane za 2013 rok                       = 714.921,31 zł
 
Nadwyżka budżetu na 31.12.2013 rok                  =  173.534,47 zł
Dobra sytuacja finansowa Związku zapewni realizację założonych zadań statutowych i dbałość o jego mienie .
                                                                                                                             Przewodniczący Zarządu
                                                                                                                             Związku Gmin „Kwisa”
                                                                                                                                     Leszek Leśko
                                                                                                                                Burmistrz Olszyny