Protokół Nr XV / 14/ 2006/ 2

posiedzenia Zgromadzenia Związku Gmin „Kwisa”

odbytego w Leśnej w dniu 02 czerwca 2006r.

 

Przy quorum 11 członków, posiedzenie otworzył Przewodniczący Zgromadzenia p. Janusz Niekrasz. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

 

 

1.      Do protokołu z poprzedniego posiedzenia Nr XIV/ 13/2006/1 z dnia 24 marca 2006r. nie wniesiono żadnych poprawek i przy 11 głosach za, protokół przyjęto.

 

2.      Przyjęto jednogłośnie proponowany porządek posiedzenia

 

3.      Burmistrz Markiewicz poinformował zebranych o rozwoju miasta i gminy Leśna. Podjęto szereg działań związanych z realizacją inwestycji infrastrukturalnych. Na złożonych 8 wniosków do różnych funduszy otrzymano dofinansowanie do 6 wniosków.

      Największe inwestycje to:

-         kanalizacja północno - zachodniej części miasta,

-         oczyszczalnia ścieków,

-         droga dla pieszych i rowerzystów z Leśnej do Miłoszowa,

-         budowa remizy wraz ze świetlicą w Złotnikach. Dofinansowanie tej inwestycji pochodzi ze środków unijnych,

-         projektowanie infrastruktury na obszarach wiejskich – kanalizacja i wodociągi

(ściekami będzie dociążona nadleśniańska oczyszczalnia),

-         rozwój bazy sportowej w Pobiednej . Przy małych nakładach środków z budżetu miasta wybudowano boisko. Większą część prac nieodpłatnie wykonali mieszkańcy,

 Reasumując Burmistrz stwierdził, iż potrzeby inwestycyjne przekraczają 4 – krotnie środki własne.

 

4.      Przewodniczący Zarządu p. Konrad Rowiński przedstawił Zgromadzeniu przygotowany projekt Uchwały w sprawie zmiany budżetu na 2006r., informując, iż zmiany te nie są zmianami merytorycznymi, lecz formalno-prawnymi. Zmiana dotyczy klasyfikacji budżetowej zadania związanego z realizacją projektu „oznakowanie szlaków rowerowych – II etap”.

Uchwałę Nr XV/27/2006 Zgromadzenia Związku Gmin „Kwisa” z dnia 02 czerwca 2006r. w sprawie zmiany budżetu Związku na 2006r. przyjęto 11 głosami za. Projekt stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

 

5.      Burmistrz Miasta i Gminy Nowogrodziec p. Edward Szczerbień poinformował o przygotowaniach do Igrzysk Samorządowych, które odbędą się w Nowogrodźcu w dniu 08 lipca 2006r. Igrzyska zostaną włączone do corocznej imprezy miasta pt. ”Pecenica”. Na igrzyska zostaną przygotowane namioty dla każdej z drużyn. Pozyskano wielu sponsorów, jak również złożono wniosek o dofinansowanie imprezy.O godz. 15.00 przewiduje się oficjalne rozpoczęcie „Pecenicy”. Program stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu. Nazwa Pecenica jest związana z kontynuacją obrządków kulturowych mieszkańców pochodzących z byłej Jugosławii. Patronem imprezy jest Naczelny Lekarz Weterynarii Kraju.

 

6.      Burmistrz Konrad Rowiński przedstawił prośbę Burmistrza Miasta Olszyny p. Lesława Leśko dotyczącą zmiany terminu Igrzysk Samorządowych, uwzględniając koniec sierpnia lub początek września. W związku z tym, iż podjęto już wszelkie działania dotyczące organizacji igrzysk, odbyto spotkania z gminami, ustalono konkurencje, zmiana terminu byłaby ogromnym utrudnieniem. Zgromadzenie podjęło decyzję o przeprowadzeniu igrzysk dnia 08 lipca 2006r. W sprawie Igrzysk Wójt Gminy Lubań zaapelował, aby drużyny składały się wyłącznie z samorządowców i ich rodzin, gdyż imprezę tę należy traktować jako zabawę. Podobne stanowisko wyraził Burmistrz E.Szczerbień. Natomiast Burmistrz Rowiński zwrócił się do organizatora, aby zaplanować konkurencje, w których nie będzie brało udziału zbyt wielu uczestników.

 

7.      Kolejnym punktem obrad było sprawozdanie koordynatora projektu p. A. Mateusiaka z zakończenia wykonania oznakowania szlaku rowerowego Związku Gmin „Kwisa” – II etap, dofinansowanego ze środków UE. Sprawozdanie stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu. Przewodniczący Niekrasz zwrócił się do koordynatora, aby wykonawca oznaczeń zadbał o rzetelność wykonywania oznaczeń, najczęściej dotyczy to logiki odległości. Na ten temat ukazał się również artykuł w prasie. Burmistrz Szczerbień przedstawił pozytywną opinię turystów korzystających z przygotowanych przez Związek oznakowań szlaków. Burmistrz Markiewicz zaapelował o kontynuację rozbudowy szlaków. Chętnie podejmuje takie działania i prowadzi rozmowy dotyczące przekazania drogi na rzecz gminy Leśna, która przebiega pomiędzy Świeciem do przejścia granicznego w Miłoszowie. Droga ta jakkolwiek nieutwardzona jest drogą wojewódzką.

 

8.      Kierownik Biura p. Anna Przytulska poinformowała o wysokości kosztów dotyczących wznowienia wydawnictwa albumowego „Dolina rzeki Kwisy”, które przy nakładzie 3.000 sztuk będą kształtowały się w granicach 90.000 zł. Format albumu pozostanie bez zmian. Zaapelowała do Burmistrzów, aby gminy przygotowywały się już do nowego wydawnictwa i robiły nowe zdjęcia, jak również dokonały zmian w treści promocyjnej. Burmistrzowie zgodnie stwierdzili, aby wydawnictwo można było nabyć również w księgarniach. Kierownik Biura ma rozeznać możliwości wykorzystania środków z różnych funduszy i przedstawić na następnym Zgromadzeniu.

 

9.      W sprawie współpracy ze Związkiem Gmin w Holandii, Burmistrzowie przyjęli propozycję wyjazdu studyjnego w terminie od 14 -17.09.2006r. Sprawami wyjazdu zajmie się Kierownik Biura.

 

10.       Burmistrz Konrad Rowiński przedstawił ofertę firmy, która wykonałaby w przyszłym roku film promocyjny o Związku. Koszty przypadające na 1 gminę wyniosłyby ok. 3.000 zł. Oferta ta nie została przyjęta do realizacji, gdyż wiele gmin we własnym zakresie wykonała zdjęcia z lotu ptaka.

 

11.       Burmistrz Szereniuk zaproponował zakup dużego namiotu promocyjnego, który pozwoliłby na organizację imprez bez względu na pogodę. Związek mógłby również wynajmować namiot. Wskazał na ewentualną możliwość dofinansowania ze środków unijnych, podobnie jak to zrobiły gminy po stronie niemieckiej. Burmistrz Markiewicz poinformował, iż niewykluczone jest, że namiot musi być przewożony specjalnym środkiem transportu.

Kierownik Biura przygotuje pełne informacje na temat zakupu, przechowywania i transportu namiotu.

 

12.       Gospodarzem kolejnego posiedzenia Zgromadzenia będzie Gmina Lubań.

 

Po wyczerpaniu porządku Zgromadzenia, Przewodniczący Niekrasz zamknął obrady.

 

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Anna Przytulska