Protokół Nr XVI / 15/ 2006/ 3

posiedzenia Zgromadzenia Związku Gmin „Kwisa”

odbytego w Lubaniu w dniu 12 września 2006r.

 

Przy quorum 10 członków, posiedzenie otworzył Przewodniczący Zgromadzenia

p. Janusz Niekrasz. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

 

1.      Do protokołu z poprzedniego posiedzenia Nr XV/ 14/2006/2 z dnia 02.06.2006r. nie wniesiono żadnych poprawek i przy 10 głosach za, protokół przyjęto.

 

2.      Przewodniczący Zgromadzenia przedstawił proponowany porządek posiedzenia.

 

W tym punkcie Przewodniczący Zarządu p. Konrad Rowiński zwrócił się z prośbą o wniesienie pod obrady Uchwały Zgromadzenia w sprawie zmiany budżetu na 2006r

9 głosami za przyjęto porządek posiedzenia.

 

3.      Przewodniczący Zarządu przedstawił informację z wykonania planu finansowego za I półrocze. 2006r. W tym okresie głównym zadaniem było oznakowanie szlaków rowerowych.

      Poinformował również o pozytywnej opinii RIO.

 

4.      Przewodniczący Zarządu przedstawił zasadność zmian w budżecie na 2006r. W związku z decyzją o przeprowadzeniu szkolenia w Holandii, gminy dokonały wpłat po 630 zł, będących partycypacją gmin w szkoleniu.

W trakcie głosowania 10 głosami za podjęło Uchwałę Zgromadzenia nr XVI/28/2006r. w sprawie zmiany budżetu na 2006r.

 

5.      Kierownik Biura Związku przedstawiła członkom informację dotyczącą zakupu hal namiotowych. Cena zakupu hali o wymiarach 15m x 40 m x 3 m wynosi od 96 tys. zł do 110 zł netto. Zakup podłogi odpowiednio ok. 70 tys. zł. Zakup tego typu hali jest możliwy pod warunkiem pozyskania środków z programu Interreg IIIa. Burmistrzowie w trakcie dyskusji poddali zasadność wykorzystania hali w ciągu roku, miejsce jej składowania, przeszkolenie pracowników do montażu, możliwość jej wypożyczania za odpłatnością, jeśli w części zakup byłby sfinansowany ze środków unijnych. W związku z wieloma wątpliwościami i zasadnością zakupu podjęcie ostatecznej decyzji odłożono na następne posiedzenie Zgromadzenia.

 

6.      Kierownik Biura poinformowała, iż w związku z zainstalowaniem programu księgowego „Bestia”, zainstalowanie programu BIP nie jest już możliwe ze względu na niewystarczającą pamięć komputera znajdującego się biurze Związku, dlatego też koniecznym jest zakup nowego komputera na potrzeby Związku. Zgromadzenie zaakceptowało zakup nowego komputera z chwilą otrzymania środków finansowych pochodzących z rozliczenia projektu oznakowania ścieżek rowerowych.

 

7.      W związku z decyzją o udziale Burmistrzów w szkoleniu w Haarlem w Holandii w dniach 14-17.09.2006r. Zgromadzenie podjęło pozytywną decyzję o udzieleniu zaliczki w wysokości 20 tys. Kierownikowi Biura z przeznaczeniem na uregulowanie rachunków związanych ze szkoleniem na terenie Holandii. W związku z tym, iż na koncie bieżącym, jest niewystarczająca ilość środków finansowych (15 tys.), Zgromadzenie wyraziło zgodę, aby pozostałe 5 tys. zł zostało wypłacone z konta depozytowego. Opłata za wynajęcie autobusu zostanie uregulowana przelewem również z konta depozytowego tak, aby zamknąć w całości koszty szkolenia. Wpłata na konto depozytowe nastąpi z chwilą otrzymania zwrotu środków finansowych z Euroregionu „Nysa”. W sprawie wynajmu środka transportu, kierownik biura poinformowała, iż złożyła zapytanie o cenę do trzech przewoźników o wynajęcie Busa na 17 miejsc, a mianowicie:

 

1.      Firmy Transportowej Żółkiewicz w Świeradowie Zdroju – opłata 2 zł/1 km

Związek winien pokryć koszty noclegów i wyżywienia jednego kierowcy + opłaty za parkingi,

2.      PKS S.A. w Lubaniu – dział marketingu – opłata 2 zł/km. Związek zobowiązany jest do pokrycia kosztów noclegów i wyżywienia dla dwóch kierowców

3.      Transport Osób i Transport Rzeczy Kania Grzegorz w Lubaniu – opłata 1,80 zł/km Związek pokryje koszty wyżywienia i noclegów jednego kierowcy.

Wobec powyższego wybrano firmę Transport Osób i Transport Rzeczy, która przedstawiła najkorzystniejszą ofertę cenową.

 

8.      Przewodniczący Zgromadzenia poinformował o zaproszeniu do udziału w szkoleniu w firmie HDG w Bawarii, w terminie od 3-6.10.2006r. Szkolenie jest bezpłatne, uczestnicy ponoszą jedynie koszty przejazdu. Chętni burmistrzowie zgłoszą swój udział do Kierownika Biura.

 

9.      Przewodniczący Zarządu przestawił Zgromadzeniu informację nt. przeprowadzonej kontroli RIO w Związku.

 

10.       Przewodniczący Zgromadzenia p. Janusz Niekrasz przedstawił informację nt.

Rozporządzenia wydanego przez Ministra Rolnictwa w sprawie udzielania pomocy socjalnej dla rolników w kwocie po 500 zł na likwidację szkód powodzi.

Z takiej pomocy jednak mogą korzystać wyłącznie osoby, które złożyły wnioski o kredyt odnawialny. Brak tej wiedzy doprowadza do dezorganizacji i chaosu w ośrodkach pomocy społecznej. Przewodniczący Zgromadzenia zaapelował do obecnych burmistrzów, aby nie pozostawić sprawy bez odzewu, i wystąpić z pismami o unormowanie tego stanu prawnego. Burmistrzowie przyjęli tę propozycję do realizacji.

 

11.       Burmistrz Świeradowa Zdroju p. Szereniuk zaapelował, aby Związek wystąpił do RZGW w Zgorzelcu o przedstawienie harmonogramu usuwania skutków powodzi oraz o plan remontowy rzeki „Kwisy” (umocnienia brzegowe). Są to problemy, które dotykają poszczególne gminy, gdyż w rzece znajduje się wiele powalonych drzew a progi rzeki nie są umacniane. Przewodniczący Zarządu został upoważniony do podpisania w/w pisma.

      Realizacja – Kierownik Biura.

 

12.       W związku z kończącą się kadencją, Zgromadzenia podjęło decyzję o wypłaceniu nagród pieniężnych dla Konrada Rowińskiego i Janusza Niekrasza w wysokości po 1.800 zł za społeczne pełnienie funkcji odpowiednio Przewodniczącego Zarządu i Przewodniczącego Zgromadzenia w latach 2002-2006. Przyznana nagroda jest gratyfikacją za sprawne kierowanie pracami Związku.

 

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała Anna Przytulska