UCHWAŁA NR II / 5 / 2012

ZARZĄDU ZWIĄZKU GMIN „KWISA”

z dnia 14 marca 2012r.

 

w sprawie: przedstawienia sprawozdania z wykonania budżetu Związku Gmin „KWISA” za 2011 rok.

 

Na podstawie art. 267 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych 9Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zmianami) oraz  § 15 pkt 2 ppkt7 Obwieszczenia Wojewody Dolnośląskiego z dnia 22 lipca 2011 r. w sprawie zmiany tekstu statutu Związku Gmin „KWISA” w Lubaniu (Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego nr157, poz. 2708) Zarząd Związku Gmin „KWISA” uchwala co następuje:

 

§ 1

 

Przedstawić Zgromadzeniu Związku Gmin „KWISA” i Regionalnej Izbie Obrachunkowej we Wrocławiu sprawozdanie z wykonania budżetu Związku Gmin „KWISA” za rok 2011 stanowiące załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Leśko Leszek   -  Przewodniczący Zarządu  

 

Waldemar Nalazek – członek Zarządu

 

Arkadiusz Słowiński – członek Zarządu 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                  Załącznik do

                                                                                                                               uchwały nr II/5/2012

   Zarządu  Związku Gmin       „KWISA” z dnia 14.03.2012r.

 

SPRAWOZDANIE

Z WYKONANIA BUDŻETU ZWIĄZKU GMIN „KWISA”

za 2011 rok

 

  1. Analiza planu

Budżet Związku Gmin „KWISA”  został przyjęty przez Zgromadzenie Związku uchwałą Nr I/6/2011 z dnia 21 stycznia 2011 roku. Uchwalono dochody w kwocie 101.532,00 zł i wydatki w kwocie 101.532,00 zł.

W trakcie roku 2011 w planie budżetu dokonano zmiany następująco:

-         uchwała Nr I/10/2011 Zgromadzenia Związku z dnia 20 maja 2011 roku – zwiększono wydatki o kwotę 12.000,00 zł, które zostały pokryte deficytem – sfinansowany przychodami z nadwyżki z lat ubiegłych,

-         uchwała Nr I/14/2011 Zgromadzenia Związku z dnia 21 września 2011 roku – zmiany miały charakter porządkowy i wynikały ze zmiany klasyfikacji budżetowej,

-         uchwała Nr I/16/2011 roku – zmiany z dnia 24 listopada 2011 roku – zmiany miały charakter porządkowy i wynikały ze zmiany klasyfikacji budżetowej.

Plan dochodo0w po zmianach wynosi 101.532.00 zł, natomiast plan wydatków po zmianach wynosi 113.532,00zł.

Nie zaplanowano w budżecie wydatków majątkowych.

W 2011 roku nie wykorzystano zaplanowanej rezerwy ogólnej.

Związek nie udzielał w 2010 roku dotacji innym jednostkom samorządu terytorialnego. Związek nie posiada zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów lub pożyczek, nie udzielał również poręczeń ani gwarancji dla innych podmiotów.

Na dzień 31.12.2011, Związek nie posiada zaległości w należnościach. Związek nie posiada zobowiązań wymagalnych na dzień 31.12.2011 r.

 

 

 

 

Zbiorcze wykonanie budżetu Związku za 2011 r. przedstawia się następująco:

 

Lp.

Treść

Plan  2011r

Uchwała nr I/6/2011 z dnia 21 stycznia 2011

Plan po zmianach Uchwała Nr I/10/2011 z dnia 21 maja 2011

Plan po zmianach Uchwała Nr I/14/2011 z dnia 21 września 2011

Plan po zmianach Uchwała Nr I16/2011 z dnia 24 listopada 2011

Wykonanie na dzień 31.12.2011

Do wykonania planu

1

Dochody

101.532,00

101.532,00

101.532,00

101.532,00

102.064,88

100,52

2

Wydatki

101.532,00

113.532,00

113.32,00

113.532,00

102.905,53

90,64

3

Wynik

(1-2)

-------------

-12.000,00

-12.000,00

-12.000,00

-840,65

0,07

 

  1. Szczegółowa charakterystyka dochodów i wydatków budżetowych przedstawia się następująco:

2.1.  Realizacja planu dochodów.

DOCHODY:

 

Dział

Rozdział

§

TREŚĆ

Plan wg stanu na 31.12.2011.

Wykonanie na dzień 31.12.2011

%

750

 

 

Administracja publiczna

101.532,00

102.064,88

100,52

 

75095

 

Pozostała działalność

101.532,00

102.064,88

100,52

 

0920

Pozostałe odsetki

-----------

532,88

--------

2900

Wpłaty gmin i powiatów na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związku powiatów na dofinansowanie zadań bieżących

 

 

 

101.532,00

 

 

 

101.532,00

 

 

 

100

 

Ogółem dochody bieżące

101.532,00

102.064,88

100,52

 

Realizacja plany dochodów przedstawia się następująco:

Dział 750 Administracja publiczna

Rozdział 75095 Pozostała działalność

§ 0920 Pozostałe odsetki:                         planu nie ma

                                                     wykonanie – 532,88

                                                                   % - ------

§ 2900 Wpłaty gmin i powiatów na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związku powiatów na dofinansowanie zadań bieżących

                                                               plan – 101.532,00

                                                     wykonanie – 101.532,00

                                                                   % - 100

Plan obejmuje składniki gmin – członków Związku , które zostały przekazane w 100% przez 11 gmin.

Planu w pozostałych odsetkach nie uchwalono z uwagi, że jest to oprocentowanie pozostałych środków na rachunku bankowym na lokacie ESKALACJA BIZNES.

Lokata została założona 27.07.2011 roku do 20.12.2011 roku, która była pomniejszana raz w miesiącu o kwotę według potrzeb bez utraty oprocentowania i ponoszenia kosztów obsługi bankowej.

Sprawozdanie finansowe z wykonania budżetu Związku zamyka się po stronie dochodów kwotą 102.064,58 zł, co stanowi 100.52%.

 

  1. Realizacja planu wydatków:

 

WYDATKI:

Dział

Rozdział

§

TREŚĆ

Plan wg stanu na 31.12.2011.

Wykonanie na dzień 31.12.2011

%

1

2

3

4

5

6

7

630

 

 

Turystyka

3.000,00

2.958,15

98,61

 

63003

 

Zadania w zakresie upowszechniania turystyki

3.000,00

2.958,15

98,61

 

4300

Zakup usług pozostałych

3.000,00

2.958,15

98,61

1

2

3

4

5

6

7

750

 

 

Administracja publiczna

102.032,00

99.468,38

97,49

 

75075

 

Promocja jednostek samorządu terytorialnego

33.320,00

33.186,60

99,60

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

6.320,00

6.317,00

99,95

4300

Zakup usług pozostałych

27.000,00

26.869,60

99,52

75095

 

Pozostała działalność

68.712,00

66.281,78

96,46

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

47.466,00

47.464,18

100,00

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

3.465,00

3.464,17

99,98

4110

Składki na ubezpieczenie społeczne

8.650,00

8.112,99

93,79

4120

Składki na Fundusz Pracy

725,00

631,79

87,14

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

500,00

500,00

100,00

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

1.510,00

1.042,66

69,05

4280

Zakup usług zdrowotnych

50,00

50,00

100,00

4300

Zakup usług pozostałych

3789,00

2.810,88

74,19

4410

Podróże służbowe krajowe

500,00

398,28

79,66

4420

Podróże służbowe zagraniczne

1.405,00

1.404,83

99,99

4430

Różne opłaty i składki

152,00

152,00

100,00

1

2

3

4

5

6

7

 

 

4700

Szkolenia pracowników nie będących członkami korpusu służby cywilnej

500,00

250,00

50,00

758

 

 

Różne rozliczenia

500,00

------

------

 

75818

 

Rezerwy ogólne i celowe

500,00

------

------

 

4810

Rezerwy

500,00

------

------

926

 

 

Kultura fizyczna i sport

8.000,00

479,00

5,99

 

92695

 

Pozostała działalność

8.000,00

479,00

5,99

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

7.900,00

455,00

5,76

4300

Zakup usług pozostałych

100,00

24,00

24,00

                                                 Ogółem dział 630 +

                                                 750 + 758 + 926

113.532,00

102.905,53

90,64

 

WYDATKI:

Realizacja wydatków przedstawia się następująco:

Dział 630 Turystyka

Rozdział 63003 Zadania w zakresie upowszechniania turystyki

§ 4300 Zakup usług pozostałych

                                                                                plan – 3.000,00

                                                                      wykonanie – 2.958,15

                                                                                    % - 98,61

Zadanie w zakresie uzupełnienia oznakowania szlaków rowerowych – szlak niebieski „Wielki Lubański” – cały odcinek – Lubań – Wielki Las Lubański – Włosień – Rudzica – Siekierczyn – Wesołówka – Lubań o łącznej długości 

Razem Dział 630 – plan – 3.000,00 zł; wykonanie – 2.958,15 zł tj. 98,61%.

Dział 750 Administracja publiczna

Rozdział 75075 – Promocja jednostek samorządu terytorialnego

§ 4210 – Zakup materiałów i wyposażenia

                                                                                       plan – 6.320,00

                                                                            wykonanie – 6.317,00

                                                                                          % - 99,95

§ 4300 – Zakup usług pozostałych

                                                                                       plan – 27.000,00

                                                                            wykonanie – 26.869,60                                                                                                                  % - 99,95

wydatki obejmują:

  1. Puchary na Igrzyska Samorządowe Związku Gmin „KWISA” wraz z opłatą transportową tj.

12 szt. po 145 zł

11 szt. po 160 zł

12 szt. po 195 zł

            na kwotę 5.768,00 wg faktury 65/11 z dnia 13.04.2011 – zamówienie z dnia

           29.03.2011 r.

  1. Zakup materiałów do promocji gmin należących do Związku w Parlamencie Europejskim w Strasburgu w dniach 25-28.09.2011r. na kwotę 817,00zł wg faktury VAT 60/2011 z dnia 22.09.2011.
  2. Wykonanie przewodnika po Gminach Związku Gmin „KWISA” zgodnie z umową Nr ZGK-011/1/4/I/2010 z dnia 19.10.2010r. Faktura VAT FV 3-K/2011 na kwotę 23.625,00 zł
  3. Wykonanie tłumaczenia tekstów o gminach do Przewodnika po gminach Związku wg faktury VAT 2/2011 na kwotę 2.976,60zł

 

Razem: Rozdział 75075 Promocja jednostek samorządu terytorialnego

                                                                                      plan – 33.320,00

                                                                            wykonanie – 33.186,60

                                                                                          % - 99,60

 

Dział 750 Administracja publiczna

Rozdział 75095 Pozostała działalność

§ 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników

                                                                                       plan – 47.466,00

                                                                            wykonanie – 47.464,18

                                                                                          % - 100,00

§ 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne

                                                                                       plan – 3.465,00

                                                                            wykonanie – 3.464,17

                                                                                          % - 99,98

§ 4110 Składki na ubezpieczenie społeczne

                                                                                       plan – 8.650,00

                                                                            wykonanie – 8.112,99

                                                                                          % - 93,79

§ 4120 Składki na Fundusz Pracy

                                                                                       plan –    725,00

                                                                            wykonanie –    631,79

                                                                                          % - 87,14

§ 4170 Wynagrodzenia bezosobowe

                                                                                       plan –   500,00

                                                                            wykonanie –   500,00

                                                                                          % - 100,00

  1. Wydatek § 4010, 4040, 4110, 4120 obejmuje wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń dwóch pracowników biura po 1 etatu tj. Kierownika Biura, Skarbnika Związku, dodatkowe wynagrodzenie roczne oraz nagrody dla pracowników za okres pracy 2006-2010.
  2. Wydatek § 4170 obejmuje umowę o dzieło z dnia 30.03.2011r. nr zamówienia ZGK/054/I/2011 na czynności opracowania strony internetowej Związku Gmin „KWISA” wraz z przekazaniem praw autorskich do wykonania strony. Wykonano płyty CD z informacjami dotyczącymi poszczególnych gmin Związku.

 

§ 4210 Zakup materiałów i wyposażenia

                                                                                       plan – 1.510,00

                                                                            wykonanie – 1.042,66

                                                                                          % - 69,05

  1. Wydatek na kwotę 524,39 dotyczy zakupu trofeum szklanego z nadrukiem kolorowym dla odchodzących burmistrzów ze Związku celem podziękowania za wieloletnią pracę tj. Burmistrzowi Miasta Lubań, Burmistrzowi Leśnej i Wójtowi Gminy Lubań.
  2. Zakup szafy aktowej dwudrzwiowej według noty księgowej nr F 6/2011 z dnia 29.06.2011 na kwotę 503,07
  3. Zakup druków poleceń przelewów według faktury VAT nr B/576 z dnia 23.08.2011 r. na kwotę – 15,20zł.

 

§ 4280 Zakup usług zdrowotnych

                                                                                       plan – 50,00

                                                                            wykonanie – 50,00

                                                                                          % - 100,00

Wydatek jest związany z badaniem do pracy pracownika tj. Skarbnika Związku na kwotę 50,00 zł według faktury VAT Nr 0983 z dnia 4.07.2011r.

 

§ 4300 Zakup usług pozostałych

                                                                                       plan – 3.789,00

                                                                            wykonanie – 2.810,88

                                                                                          % - 74,19

Wydatki obejmują następująco:

  1. opłaty za przedłużona gwarancję programu SIGID z umową S-0244/2011 z dnia 22.11.2010 – 830,24 – rok 2011,
  2. utrzymanie serwisu BIP Związku zgodnie z umową – 244,00
  3. wykonanie pieczątek – 204,98
  4. opłata pocztowa – 12,30
  5. utrzymanie stron internetowych oraz aktualizacja stron wg faktury VAT 4/09/2011 z dnia 12.09.2011 na kwotę 1.035,86
  6. opłata za prowadzenie rachunku i prowizje bankowe – 483,50

 

§ 4410 Podróże służbowe krajowe

                                                                                       plan – 500,00

                                                                            wykonanie – 398,28

                                                                                          % - 79,66

Wydatek na opłacenie delegacji służbowej dla Pani Skarbnik w dniu 7.02.2011 r. oraz w dniach  24-26.10.2011 w Polanicy Zdroju.

 

§ 4420 Podróże służbowe zagraniczne

 

                                                                                       plan – 1405,00

                                                                            wykonanie – 1404,83

                                                                                          % - 99,99

Wydatek na opłacenie delegacji służbowej zagranicznej dla Pani Kierownik Biura w dniach 25-28.09.2011 do Strasburga.

 

§ 4430 Różne opłaty i składki

 

                                                                                       plan – 152,00

                                                                            wykonanie – 152,00

                                                                                          % - 100,00

Składka członkowska za 2011 na rzecz Federacji Związku Gmin i Powiatów RP zgodnie z uchwałą Nr VI/2002 w sprawie składki członkowskiej w wysokości 102,00 oraz znaki opłaty skarbowej 50,00

 

§ 4700 Szkolenia pracowników nie będących członkami korpusu służby cywilnej.

                                                                                       plan – 500,00

                                                                            wykonanie – 250,00

                                                                                          % - 50,00

Razem: Rozdział 75095 – Pozostała działalność

                                                                                       plan – 68.712,00

                                                                            wykonanie – 66.281,78

                                                                                          % - 96,46

Ogółem: Dział 750- Administracja publiczna tj. Rozdział 75075 + 75095

                                                                                       plan – 102.032,00

                                                                            wykonanie –   99.468,38

                                                                                          % - 97,49

 

 

Dział 758 – Różne rozliczenia

Rozdział 75818 – Rezerwy ogólne i celowe

§ 4810 – Rezerwy

                                                                                       plan – 500,00

                                                                            wykonanie –     0,00

                                                                                          % - 0,00

W okresie sprawozdawczym nie uruchomiono rezerwy.

 

Dział 926 – Kultura fizyczna i sport

Rozdział 92695 – Pozostała działalność

§ 4210 – Zakup materiałów i wyposażenia

                                                                                       plan – 7900,00

                                                                            wykonanie –   455,00

                                                                                          % - 5,76

Wydatki dotyczą zakupu pucharów z przeznaczeniem dla każdej gminy – członków Związku na organizację imprez sportowych, turystycznych, rekreacyjnych pod patronatem Związku – faktura VAT 65/11 z dnia 13.04.2011 na podstawie zamówienia z dnia 29.03.2011r.

 

§ 4300 – Zakup usług pozostałych

                                                                                       plan – 100,00

                                                                            wykonanie –   24,00

                                                                                          % - 24,00

Opłata za przesyłkę pucharów na kwotę 24,00 dotyczy faktury VAT 65/11 z dnia 13.04.2011 na podstawie zamówienia z dnia 29.03.2011 – przesyłka pucharów.

Razem:

Dział 926 – Kultura fizyczna i sport

Rozdział 9269 – Pozostała działalność

                                                                                       plan – 8.000,00

                                                                            wykonanie –    479,00

                                                                                          % - 5,99

Razem wydatki tj. Dział 630 + 750 + 758 + 926:

                                                                                       plan – 113.532,00

                                                                            wykonanie – 102.905,53

                                                                                          % - 90,64

Wydatki rzeczowe zrealizowane były zgodnie z ustawą z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.).

W ciągu 2011 roku nie dokonano wydatków majątkowych.

Wydatki zostały poniesione na cele i w wysokościach ustalonych w planie finansowym Związku zgodnie z zapisem w art. 44 pkt. 1-4 ustawy z dnia  27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.).

W wyniku realizacji dochodów i wydatków budżetu Związku za rok 2011 wystąpił deficyt w wysokości 840,65 zł.

Nastąpiło obniżenie skumulowanej nadwyżki budżetowej z kwoty 25.220,22 zł do kwoty 24.379,27 wg poniższego wyliczenia:

Stan środków na 01 stycznia 2011 r. = 25.220,22

+ dochody zrealizowane za 2011 r. = 102.064,88

- wydatki zrealizowane za 2011 r. = 102.905,53

Nadwyżka budżetu na 31.12.2011 r. = 24.379,57

Dobra sytuacja finansowa Związku w tym roku, zapewni w kolejnym roku realizację założonych zadań statutowych i dbałość o jego mienie.

 

                                                                                             Przewodniczący Zarządu

                                                                                             Związku Gmin „Kwisa”

                                                                                                      Leszek Leśko

                                                                                                  Burmistrz olszyny