SPRAWOZDANIE

Z WYKONANIA BUDŻETU ZWIĄZKU GMIN „KWISA”

ZA ROK 2012

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UCHWAŁA NR   III/13/2013

ZARZĄDU ZWIĄZKU GMIN „KWISA”

z dnia   11 marca 2013 roku

w sprawie: przedstawienia sprawozdania z wykonania budżetu Związku Gmin „KWISA” za 2012 rok.

 

Na podstawie art. 267 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zmianami) oraz  § 15 pkt 2 ppkt7 Obwieszczenia Wojewody Dolnośląskiego z dnia 22 lipca 2011 r. w sprawie zmiany tekstu statutu Związku Gmin „KWISA” w Lubaniu (Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego nr157, poz. 2708) Zarząd Związku Gmin „KWISA” uchwala co następuje:

 

§ 1

 

Przedstawić Zgromadzeniu Związku Gmin „KWISA” i Regionalnej Izbie Obrachunkowej we Wrocławiu sprawozdanie z wykonania budżetu Związku Gmin „KWISA” za rok 2012 stanowiące załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

  1. Leszek Leśko – Przewodniczący Zarządu
  2. Waldemar Nalazek – członek Zarządu
  3. Arkadiusz Słowiński – członek Zarządu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                    Załącznik do uchwały nr  III/13/2013    

                                                                                    Zarządu Związku Gmin

                                                                                    „KWISA„                                                                                                    

                                                                                    z dnia 11 marca 2013 roku

 

SPRAWOZDANIE

Z WYKONANIA BUDŻETU ZWIĄZKU GMIN „KWISA”

za 2012 rok

 

  1. Analiza planu

Budżet Związku Gmin „KWISA” został przyjęty przez Zgromadzenie Związku uchwałą Nr I/18/2011 z dnia 24 listopada 2011 roku. Uchwalono dochody w kwocie 101.870,00 zł i wydatki w kwocie 101.870,00 zł.

W trakcie roku 2012 w planie budżetu dokonano zmiany następująco:

-         uchwała Nr II/6/2012 Zarządu Związku Gmin „Kwisa” –zmiany miały charakter porządkowy i wynikały ze zmiany kwalifikacji budżetowej,

-         uchwała Nr II7/2012 Zarządu Związku Gmin „Kwisa” z dnia 24 maja 2012 roku – zmiana miała charakter  porządkowy i wynikała ze zmiany kwalifikacji budżetowej,

-         uchwała Nr II/9/2012 Zarządu Związku Gmin „Kwisa”  z dnia 16 lipca 2012 roku - zmiana miała charakter porządkowy i wynikała ze zmiany klasyfikacji budżetowej,

-         uchwała Nr II/10/2012 Zarządu Związku Gmin „Kwisa” z dnia 12 października 2012 – zmiana miała charakter porządkowy i wynikała ze zmiany klasyfikacji budżetowej

-         uchwała Nr II/31/2012 Zgromadzenia Związku Gmin „Kwisa” z dnia 17 grudnia 2012r – zmniejszono dochody i wydatki o  kwotę 15.111,00zł.

Plan dochodów i wydatków  po zmianach wynosi 86.759,00 zł.

Związek nie posiada zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek, nie udzielał również poręczeń ani gwarancji dla innych podmiotów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zbiorcze wykonanie budżetu Związku za 2012 r. przedstawia się następująco:

 

Lp.

Treść

Plan  2012r

Uchwała nr I/18/2011 z dnia 24 listopada 2011

Plan po zmianach Uchwała Nr II/6/2012 z dnia 30 marca 2012

Plan po zmianach Uchwała Nr II/7/2012 z dnia 24 maja 2012

Plan po zmianach Uchwała Nr II/9/2012 z dnia 16 lipca 2012

Plan po zmianach Uchwała Nr II/10/2012 z dnia 12 października  2012

Plan po zmianach

Uchwała Nr II/3/2012

Z dnia 17 grudnia 2012 r

1

Dochody

101.870,00

101.870,00

101.870,00

101.870,00

101.870,00

86.759,00

2

Wydatki

101.870,00

101.870,00

101.870,00

101.870,00

101.870,00

86.759,00

3

Wynik

(1-2)

 

--------------

 

--------------

 

------------------

 

----------------

 

-----------------

 

 

  1. Szczegółowa charakterystyka dochodów i wydatków budżetowych przedstawia się następująco:

2.1.  Realizacja planu dochodów.

DOCHODY:

 

Dział

Rozdział

§

TREŚĆ

Plan wg stanu na 31.12.2012

Wykonanie na dzień 31.12.2012

%

750

 

 

Administracja publiczna

86.759,00

88.024,39

101,5

 

75095

 

Pozostała działalność

86.759,00

88.024,39

101,5

 

0920

Pozostałe odsetki

-----------

1.090,75

--------

0970

Wpływy z różnych dochodów

-----------

174,64

--------

2900

Wpłaty gmin i powiatów na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związku powiatów na dofinansowanie zadań bieżących

 

 

 

 

86.759,00

 

 

 

 

86.759,00

 

 

 

 

100

 

Ogółem dochody bieżące

86.759,00

88.024,39

101,50

 

Realizacja planu dochodów przedstawia się następująco:

 

Dział 750 Administracja publiczna

Rozdział 75095 Pozostała działalność

§ 920 Pozostałe odsetki:                           planu nie ma

                                                     wykonanie – 1090,75

                                                                   % - ------

§ 970 Wpływy z różnych dochodów:      planu nie ma

                                                     wykonanie –   174,64

                                                                   % - ------

 

§ 2900 Wpłaty gmin i powiatów na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związku powiatów na dofinansowanie zadań bieżących

                                                               plan – 86.759,00

                                                     wykonanie – 86.759,00

                                                                   % - 100

Plan obejmuje składniki gmin – członków Związku , które zostały przekazane w 100% przez 11 gmin.

Planu w pozostałych odsetkach nie uchwalono z uwagi, że jest to oprocentowanie pozostałych środków na rachunku bankowym na lokacie BIZNES ESKALACJA.

Lokata była wpłacana systematycznie ze składek w I półroczu, a II półroczu była pomniejszona raz w miesiącu o kwotę według potrzeb bez utraty oprocentowania i ponoszenia kosztów obsługi bankowej.

Wpływy z różnych dochodów są to wpłaty Funduszu Pracy, które nieprawidłowo były odprowadzane w okresie od 1 lipca 2009 do 31.12.2010r. od pracownika, który osiągnął wiek 55 lat. Związek co miesiąc potrąca naliczony Fundusz Pracy i odprowadza na dochody a nie ZUS.

Sprawozdanie finansowe z wykonania budżetu Związku zamyka się po stronie dochodów kwotą 88.024,39 zł, co stanowi 101,5 %.

 

 

 

 

  1. Realizacja planu wydatków:

 

WYDATKI:

 

Dział

Rozdział

§

TREŚĆ

Plan wg stanu na 31.12.2011.

Wykonanie na dzień 31.12.2011

%

1

2

3

4

5

6

7

630

 

 

Turystyka

11.400,00

11.400,00

100

 

63003

 

Zadania w zakresie upowszechniania turystyki

11.400,00

11.400,00

100

 

4300

Zakup usług pozostałych

11.400,00

11.400,00

100

750

 

 

Administracja publiczna

67.609,00

65.199,14

96,40

 

75075

 

Promocja jednostek samorządu terytorialnego

9.950,00

8.872,20

89,20

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

7.200,00

7.158,00

99,40

4300

Zakup usług pozostałych

2.750,00

1.714,20

62,30

75095

 

Pozostała działalność

57.659,00

56.326,94

97,70

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

41.160,00

41.069,18

99,80

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

3.527,00

3.524,48

99,90

4110

Składki na ubezpieczenie społeczne

7.980,00

7.936,86

99,50

4120

Składki na Fundusz Pracy

570,00

564,93

99,10

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

1.000,00

335,73

33,60

4300

Zakup usług pozostałych

2.270,00

1.920,76

84,60

4410

Podróże służbowe krajowe

200,00

23,00

11,50

4430

Różne opłaty i składki

102,00

102,00

100

4700

Szkolenia pracowników nie będących członkami korpusu służby cywilnej

 

850,00

850,00

100

1

2

3

4

5

6

7

758

 

 

Różne rozliczenia

100,00

-----------

------

 

75818

 

Rezerwy ogólne i celowe

100,00

-----------

------

 

4810

Rezerwy

100,00

-----------

------

926

 

 

Kultura fizyczna i sport

7.650,00

7.650,00

100

 

92695

 

Pozostała działalność

7.650,00

7.650,00

100

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

7.650,00

7.650,00

100

 Ogółem dział 630 +  750 + 758 + 926

86.759,00

84.249,14

97,10

WYDATKI:

Realizacja wydatków przedstawia się następująco:

Dział 630 Turystyka

Rozdział 63003 Zadania w zakresie upowszechniania turystyki

§ 4300 Zakup usług pozostałych

                                                                                plan – 11.400,00

                                                                      wykonanie – 11.400,00

                                                                                    % - 100

Zadanie w zakresie uzupełnienia i odnowienia szlaków rowerowych na terenie gmin należących do Związku Gmin „Kwisa” wykonano:

  1. szlak rowerowy ER 4 na trasie: Pokrzywnik – Lubań – Bierzwienna (skrzyżowanie z drogą Gościszów – Wolbromów) –
  2. szlak rowerowy czerwony na trasie: Czerniawa – Leśna – Lubań – Nowogrodziec – Kliczków – Świętoszów – Małomnia Zalew – 92,7 km

Zadanie wykonano na podstawie zawartego zlecenia nr ZGK.0543.2.1.2011.AS z dnia 28.12.2011 r z Polskim Towarzystwem Turystyczno – Krajoznawczym Oddz. „Pogórze Izerskie” Komisja Górska w Lubaniu.

 

Dział 750 Administracja publiczna

Rozdział 75075 – Promocja jednostek samorządu terytorialnego

§ 4210 – Zakup materiałów i wyposażenia

                                                                                       plan – 7.200,00

                                                                            wykonanie – 7.158,00

                                                                                          % - 99,41

§ 4300 – Zakup usług pozostałych

                                                                                       plan – 2.750,00

                                                                            wykonanie – 1.714,20                                                                                                        % - 62,30

wydatki obejmują:

1. Puchary dla wszystkich gmin należących do Związku Gmin „Kwisa” z przeznaczeniem na imprezy wraz z nadrukiem na pucharach i opłatą za transport.

22 szt. po 195,00 zł

11 szt. po   85,00 zł

 na kwotę 5.906,00 wg faktury  VAT 53/12 z dnia 29.03.2012 na podstawie zamówienia z dnia 13.03.2012 r.

Promocja gmina na Igrzyskach Samorządowych Związku Gmin „Kwisa”, które odbyły się w dniu 26.05.2012r. na terenie Miasta i Gminy Gryfów na kwotę 1.933,00 tj. zakup

-         pucharów 8 szt. po 90,00

-         trofea szklane 8 szt. po 45,00

-         okulary imprezowe, piłka nożna 30 szt. po 6,46zł wg faktury FV/05/2012/135 z dnia 24.05.2012,

-         farby firmowe z nadrukiem 100 szt. po 4,065 wg faktury VAT Nr 24/01/2012 z dnia 19.04.2012,

-         baner 5m x 1m – 1 szt. za 233,70 wg faktury nr 09/05/2012 z dnia 8.05.2012

oraz opłacono na podstawie faktury VAT 3/08/2012 z dnia 2012.08.18 wg umowy Nr ZGK.0544.4.2011 z dnia 30.12.2011 na:

-         odnowienie domeny kwisa.pl,

-         utrzymanie strony www.kwisa.pl,

-         utrzymanie strony www.rowery.kwisa.pl,

-         aktualizacja strony www.kwisa.pl,

na kwotę 1.033,20 zł

 

Rozdział 75075 Promocja jednostek samorządu terytorialnego

                                                                                       plan – 9.950,00

                                                                            wykonanie – 8.872,20

                                                                                          % - 89,20

 

 

Rozdział 75095 Pozostała działalność

§ 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników

                                                                                       plan – 41.160,00

                                                                            wykonanie – 41.069,18

                                                                                          % - 99,80

§ 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne

                                                                                       plan – 3.527,00

                                                                            wykonanie – 3.524,48

                                                                                          % - 99,90

§ 4110 Składki na ubezpieczenie społeczne

                                                                                       plan – 7.980,00

                                                                            wykonanie – 7.936,86

                                                                                          % - 99,50

§ 4120 Składki na Fundusz Pracy

                                                                                       plan –    570,00

                                                                            wykonanie –    564,93

                                                                                          % - 99,10

§ 4210 Zakup materiałów i wyposażenia

                                                                                      plan –    1.000,00

                                                                            wykonanie –       335,73

                                                                                          % - 33,60

Wydatek dotyczył zakupu 2 szt. tuszu czarnego do drukarki na kwotę 267,13 zł oraz zakupu druków niezbędnych do pracy na kwotę 68,60zł.

 

§ 4300 Zakup usług pozostałych

                                                                                       plan – 2,270,00

                                                                            wykonanie – 1.920,76

                                                                                          % - 84,60

Wydatki obejmują następująco:

-         opłaty za przedłużoną gwarancję programu SIGID zgodnie z umową S-0240/2012/0543.1.4.2011  z dnia 24.11.2011 – 972,16 zł,

-         utrzymanie serwisu BIP Związku zgodnie z umową 393,60 zł wg faktury 847/11/2012,

-         opłata za prowadzenie rachunku i opłata za przelewy  – 555,00

 

§ 4410 Podróże służbowe krajowe

                                                                                       plan – 200,00

                                                                            wykonanie –   23,00

                                                                                          % - 11,50

Wydatek na opłacenie delegacji służbowej dla Skarbnika w dniu 31.01.2012 do Wrocławia na szkolenie organizowane przez RIO Wrocław.

 

§ 4430 Różne opłaty i składki (składki na rzecz stowarzyszeń krajowych i inne)

 

                                                                                       plan – 102,00

                                                                            wykonanie – 102,00

                                                                                          % - 100,00

Składka członkowska za 2012 na rzecz Federacji Związku Gmin i Powiatów RP zgodnie z uchwałą Nr VI/2002 w sprawie składki członkowskiej w wysokości 0,010 zł od jednego mieszkańca gmin należących do Związku Gmin „Kwisa”.

 

§ 4700 Szkolenia pracowników nie będących członkami korpusu służby cywilnej.

                                                                                       plan – 850,00

                                                                            wykonanie – 850,00

                                                                                          % - 100,00

Wydatek na opłacenie szkolenia w dniu 31.01.2012 organizowanego przez RIO we Wrocławiu, szkolenie „Zmiany w systemie finansów publicznych, projekt uchwały budżetowej na rok 2013 i projekt w sprawie wieloletniej prognozy finansowej” w Piechowicach 15-17 października 2012 r.

 

Razem Rozdział 75095 – Pozostała działalność

                                                                                       plan – 57.659,00

                                                                            wykonanie – 56.326,94

                                                                                          % - 97,70

Ogółem: Dział 750- Administracja publiczna tj. Rozdział 75075 + 75095

                                                                                       plan – 67.509,00

                                                                            wykonanie – 65.199,14

                                                                                          % - 96,40

 

Dział 758 – Różne rozliczenia

Rozdział 75818 – Rezerwy ogólne i celowe

§ 4810 – Rezerwy

                                                                                       plan – 100,00

                                                                            wykonanie –   -----

                                                                                          % -    ----

W okresie sprawozdawczym nie wykorzystano rezerwy w 100%.

 

Dział 926 – Kultura fizyczna i sport

Rozdział 92695 – Pozostała działalność

§ 4210 – Zakup materiałów i wyposażenia

                                                                                       plan – 7.650,00

                                                                            wykonanie – 7.650,00

                                                                                          % - 100,00

 

Wydatki dotyczą zakupu na Igrzyska Samorządowe Związku Gmin „Kwisa” organizowane na terenie Miasta i Gminy Gryfów w dniu 26.05.2012 tj. zakup okularów, piłek nożnych, zakup koszulek, pucharów za I, II, III miejsce oraz kapeluszy i szalików.

 

Razem wydatki tj. Dział 630 + 750 + 758 + 926:

                                                                                       plan – 86.759,00

                                                                            wykonanie – 84.249,14

                                                                                          % - 97,10

 

Wydatki rzeczowe zrealizowane były zgodnie z ustawą z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.).

Wydatki zostały poniesione na cele i w wysokościach ustalonych w budżecie Związku zgodnie z zapisem w art. 44 pkt. 1-4 ustawy z dnia  27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.).

W wyniku realizacji dochodów i wydatków budżetu Związku za rok 2012 wystąpiła nadwyżka w wysokości 3.775,25 zł.

 

 

 

Nastąpiła wyższa kwota skumulowanej nadwyżki budżetowej z kwoty 24.379,57 zł do 28.154,82 zł wg poniższego wyliczenia:

Stan środków na 01 stycznia 2012 r. = 24.379,57

+ dochody zrealizowane za 2012 r. = 88.024,39

- wydatki zrealizowane za 2012 r. = 84249,14

Nadwyżka budżetu na 31.12.2012 r. = 28.154,82

Dobra sytuacja finansowa Związku zapewni realizację założonych zadań statutowych i dbałość o jego mienie.

 

 

                                                                       Przewodniczący Zarządu

                                                                       Związku Gmin „Kwisa”

                                                                            Leszek Leśko

                                                                          Burmistrz Olszyny