Uchwała Nr IV/ 63 / 2014

Zgromadzenia Związku Gmin „Kwisa”

z dnia 18 września 2014r.

 

 

w sprawie: przyjęcia statutu Związku Gmin „Kwisa”

 

Na podstawie art. 67 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2013r., poz. 594 z późn. zm.) oraz § 39 Statutu Związku Gmin „Kwisa” ogłoszonego  obwieszczeniem Wojewody Dolnośląskiego z dnia 22 lipca 2011r.  (Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego z dnia 27 lipca 2011r. Nr 157, poz. 2708 z późn. zm.),  Zgromadzenie Związku Gmin „Kwisa” uchwala co następuje:

 

 

§ 1

 

Przyjmuje się Statut Związku Gmin „Kwisa”, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2

 

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi  Związku.

 

 

                                                             § 4

 

Z dniem wejścia w życie uchwały traci moc Uchwała Nr III/ 40/2013 z dnia

20 czerwca 2013r. w sprawie przyjęcia statutu Związku Gmin „Kwisa”.

§ 5

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega opublikowaniu w formie ogłoszenia w Urzędach miast i gmin – członków związku.

 

 

                                                                                  Przewodniczący Zgromadzenia

                                                                                     Związku Gmin „Kwisa”

                                                                                              Janusz Niekrasz

                                                                                    Wójt Gminy Siekierczyn

                                                                      

 

 

 

                                                                                         Załącznik

                                                                                        do Uchwały Nr IV/63/2014

      Zgromadzenia Związku

     Gmin     „Kwisa"

      z dnia 18.09.2014r.

                                                                 

 

   Statut  Związku Gmin „Kwisa”

 

 

I. ORGANIZACJA   ZWIĄZKU

 

§ 1

 

  1. Statut niniejszy dotyczy dobrowolnego związku międzygminnego działającego pod nazwą  Związek Gmin „Kwisa”, zwany dalej Związkiem
  2. Członkami są następujące gminy:

1.      Gryfów Śląski - gmina i miasto,

2.      Leśna - miasto i gmina,

3.      Lubań - miasto,

4.      Lubań - gmina,

5.      Lubomierz - gmina i miasto, 

6.      Mirsk - miasto i gmina,

7.      Olszyna – gmina,

8.      Osiecznica - gmina,

9.      Siekierczyn - gmina,

10.  Warta Bolesławiecka – gmina

11.  Bolesławiec- miasto

12.  Nowogrodziec – miasto i gmina

13.  Bolesławiec – gmina

14.  Lwówek Śląski – gmina i miasto

  1. Siedzibą Związku jest miasto Lubań.
  2. Członkami Związku mogą być także gminy, które przystąpią do Związku na zasadach określonych w niniejszym statucie.
  3. Związek utworzony jest na czas nieokreślony.

 

 § 2

 

  1. Związek działa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity  Dz.U z 2013r.,poz.594 z późn.zm.).
  2. Związek posiada osobowość prawną i wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
  3. Związek odpowiada za zobowiązania całym swoim majątkiem.
  4. Gminy tworzące Związek nie odpowiadają wobec osób trzecich za zobowiązania Związku.

 

 

 

§ 3

Zadania Związku obejmują:

1)      reprezentowanie gmin wobec administracji rządowej i samorządowej w zakresie działania Związku.

2)      współpraca z samorządami innych państw, związkami gmin i Euroregionami,

3)      reprezentowanie, inspirowanie i koordynacja wspólnych działań gmin w zakresie rozwoju gospodarczego oraz ochrony i kształtowania  środowiska dorzecza rzeki Kwisy i Bobru  a w szczególności w zakresie:

 a)    ochrony wód, ziemi i powietrza oraz krajobrazu będących bazą dla rekreacji i turystyki krajowej i zagranicznej,

 b)    rozwoju gospodarczego w oparciu o naturalne walory przyrodnicze i krajobrazowe,

 c)    promocji w kraju i za granicą członków Związku w celu pozyskania inwestorów krajowych i zagranicznych dla rozwoju regionu,

 d)     prowadzenie schroniska dla zwierząt,

 e)     organizacja szkoleń w kraju i za granicą związanych z rozwojem i ochroną środowiska.

4)      Zgłaszanie inicjatyw w przedmiocie działania gmin i Związku do przedstawicieli parlamentu i administracji rządowej.

5)      Wspieranie rozwoju samorządów oraz obrona ich uprawnień.

6)      Organizowanie wspólnych imprez z zakresu rekreacji, sportu, kultury fizycznej i turystyki.

7)      Realizowanie zadań z zakresu administracji rządowej na podstawie porozumień zawartych z organami tej administracji.

 

§ 4

 

Dla realizacji zadań statutowych Związek może tworzyć jednostki organizacyjne oraz zawierać umowy z innymi podmiotami.

 

§ 5

 

  1. Przystąpienie nowego członka  do Związku  wymaga wydania zgody Zgromadzenia Związku  w tej sprawie w drodze uchwały.
  2. O zamiarze przystąpienia do Związku gmina informuje Wojewodę.
  3. Ustanie  członkostwa reguluje § 29 statutu.
  4. Członkowie Związku korzystają z obiektów Związku na równych prawach, natomiast koszty utrzymania mienia Związku członkowie ponoszą w wysokości proporcjonalnej do ilości mieszkańców danej gminy ustalonej zgodnie z par. 6 ust. 1

 

§ 6

 

  1. Członkowie Związku opłacają składki członkowskie w wysokości proporcjonalnej do  liczby mieszkańców stale zamieszkałych w gminie według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego, ustalonej przez Wojewódzki Urząd Statystyczny.
  2. Wysokość składek członkowskich i zasady ich wnoszenia ustala Zgromadzenie Związku w drodze uchwały.
  3. Członkowie Związku mogą wnosić inne wpłaty i mienie w dowolnej formie i wysokości.
  4. Wniesione wpłaty, mienie i składki członkowskie stanowią majątek Związku.
  5. Burmistrz Miasta Lubań zapewnia Związkowi możliwość korzystania z niezbędnych lokali, środków technicznych, obsługi prawnej i materiałów biurowych  Urzędu Miasta oraz opłat  pocztowych związanych z korespondencją i obsługą biura związku.
  6. Członkowie Związku uczestniczą w zyskach lub stratach z działalności Związku, proporcjonalnie do wysokości ustalonego wskaźnika dla wniesionych składek

            członkowskich i innych wpłat oraz mienia.

  1. Związek może korzystać z majątku członków na podstawie umów cywilno-prawnych, które rozwiązują się  najpóźniej wraz z likwidacją Związku.

 

 

 

 

 

II. ORGANY  ZWIĄZKU

 

§ 7

 1.    Organami Związku są:

 a)    Zgromadzenie Związku,

 b)    Zarząd Związku.

 2.    Organem stanowiącym i kontrolnym  Związku jest Zgromadzenie Związku, a organem wykonawczym Zarząd Związku.

 3.    Członków  organów Związku nie łączy ze Związkiem stosunek pracy.

 

§ 8

 

W skład Zgromadzenia Związku wchodzą wójtowie i burmistrzowie gmin  będących członkami Związku. Na wniosek wójta (burmistrza) rada gminy może powierzyć reprezentowanie gminy w zgromadzeniu zastępcy wójta (burmistrza) albo radnemu.

 

§ 9

 

Odwołanie przedstawicieli poszczególnych gmin Związku następuje w tym samym trybie jak ich wybór.

 

§ 10

 

  1. Kadencja Zgromadzenia pokrywa się z kadencją rad gmin. Członkowie Zgromadzenia    ustępujący na skutek upływu kadencji Zgromadzenia pełnią swe obowiązki do czasu   ukonstytuowania się Zgromadzenia w nowym składzie.
  2. Pierwsze posiedzenie nowowybranego Zgromadzenia Związku zwołuje przewodniczący Zgromadzenia poprzedniej kadencji.
  3. Wystąpienie członka Związku powoduje jednocześnie pozbawienie jego przedstawicieli wszystkich funkcji w organach Związku.
  4. Odwołanie przez gminę jej przedstawiciela jest jednoznaczne z odwołaniem z funkcji pełnionej w Związku.
  5. Przewodniczącego Zgromadzenia Związku wybiera Zgromadzenie Związku ze swego grona  bezwzględną większością głosów w obecności statutowego składu  Zgromadzenia w głosowaniu tajnym.
  6. Do Przewodniczącego Zgromadzenia Związku stosuje się odpowiednio przepisy ustawy o samorządzie gminnym dotyczące przewodniczącego rady gminy.

 

§ 11

 

Zgromadzenie stanowi o wszystkich sprawach Związku nie zastrzeżonych do właściwości  innych organów.

 

 

§ 12

 

1.      Zgromadzenie obraduje na posiedzeniach zwołanych przez Przewodniczącego Zgromadzenia Związku w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz na kwartał.

2.      Powiadomienie członków Zgromadzenia o posiedzeniu wraz z porządkiem obrad niezbędnymi dokumentami i materiałami, powinno być dostarczone nie później niż 7 dni przed dniem posiedzenia, a 14 dni przy rozpatrywaniu projektu budżetu.

  1. Na wniosek Zarządu lub pisemny wniosek co najmniej 1 statutowego składu Zgromadzenia Związku Przewodniczący Zgromadzenia zwołuje Zgromadzenie w trybie nadzwyczajnym na dzień przypadający w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku. Wniosek powinien zawierać proponowany porządek obrad.
  2. Obrady Zgromadzenia Związku są protokołowane, zaś protokół powinien być przyjęty przez  Zgromadzenie na następnym posiedzeniu.

 

§ 13

 

  1. Uchwały Zgromadzenia są podejmowane bezwzględną większością głosów statutowej liczby członków Zgromadzenia, przy czym każdemu członkowi przysługuje jeden głos.
  2. Członek Zgromadzenia może wnieść pisemny sprzeciw w stosunku do uchwały Zgromadzenia w ciągu 7 dni od dnia jej podjęcia.
  3. Wniesienie sprzeciwu wstrzymuje wykonanie uchwał i wymaga ponownego rozpatrzenia sprawy w terminie 14 dni od wniesienia sprzeciwu.
  4. Sprzeciw nie przysługuje do uchwały podjętej w wyniku ponownego rozpatrzenia sprawy.
  5. Do Zgromadzenia Związku stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące Rady Gminy.

 

§ 14

 

  1. W skład Zarządu Związku wchodzi 3 członków, w tym Przewodniczący Zarządu i dwóch  członków.
  2. Do Przewodniczącego stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące wójtów i burmistrzów.
  3. Zarząd Związku jest powoływany i odwoływany przez Zgromadzenie spośród jego członków bezwzględną większością głosów statutowego składu Zgromadzenia w  głosowaniu tajnym.
  4. Dopuszczalny jest wybór członków Zarządu Związku spoza członków zgromadzenia w liczbie  nie przekraczającej 1/3 składu Zarządu Związku.

 

 

§ 15

 

  1. Zarząd jest organem wykonawczym Związku i wykonuje uchwały Zgromadzenia.
  2. Do zadań Zarządu należy:

1)      przygotowanie projektów uchwał zgromadzenia,

2)      wykonywanie  uchwał Zgromadzenia,

3)      gospodarowanie mieniem związku,

4)      wykonywanie budżetu,

5)      zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych związku,

6)      wykonywanie zadań zleconych z zakresu administracji  rządowej oraz wykonywanych na podstawie porozumień zawartych z innymi związkami i jednostkami samorządu

       terytorialnego,

7)      składanie sprawozdań z wykonywania planu finansowego Związku i działalności Zarządu oraz informacji o stanie mienia Związku.

                                                                  

§ 16

 

Zarząd podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy składu Zarządu.

 

§ 17

 

 1.    Przewodniczący Zarządu Związku kieruje pracami Zarządu i reprezentuje Związek na podstawie i w granicach udzielonego mu  pełnomocnictwa.

 2.    Do kompetencji Przewodniczącego Zarządu należy:

 a)    podpisywanie dokumentów i korespondencji,

 b)    wykonywanie obowiązków pracodawcy w stosunku do pracowników biura Związku i kierowników jednostek Związku z zastrzeżeniem postanowień § 15 ust. 2 pkt.5,

 c)    zwoływanie posiedzeń Zarządu oraz ich prowadzenie,

 d)    składanie sprawozdań ze swej działalności na posiedzeniach Zarządu i Zgromadzenia,

 e)    udzielanie ulg, odroczeń, umorzeń w zakresie opłat stanowiących dochody Związku na   zasadach ustalonych przez Zgromadzenie.

 3.    W granicach określonych przez Zarząd Przewodniczący Zarządu może przekazać swoje uprawnienia Kierownikowi Biura.

 

§ 18

 

  1. Zgromadzenie może powołać 3-5 osobowe stałe i doraźne komisje do określonych zadań, ustalając przedmiot działania oraz skład osobowy komisji.
  2. Przewodniczącego komisji wybiera Zgromadzenie spośród członków Zgromadzenia, na wniosek właściwej komisji. Komisja może wybrać wiceprzewodniczącego i sekretarza komisji.
  3. W skład komisji nie mogą wchodzić osoby spoza Zgromadzenia.
  4. Komisje podlegają Zgromadzeniu, przedkładają mu plan pracy oraz sprawozdania z działalności.
  5. Posiedzenia komisji winny być protokołowane, a protokół podpisany przez obecnych na posiedzeniu członków.              

 

§ 19

 

  1. Zgromadzenie kontroluje działalność Zarządu Związku oraz jednostek organizacyjnych  Związku, w tym celu powołuje 3-osobową Komisję Rewizyjną w składzie Przewodniczący  i  dwóch członków.
  2. W skład Komisji Rewizyjnej wchodzą członkowie Zgromadzenia z wyłączeniem Przewodniczącego  Zarządu Związku.

 

 

§ 20

 

Zasady i tryb działalności Komisji Rewizyjnej określa  ustawa  z dnia 8.03.1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z  2013r., poz.594 z późn.zm.) oraz Regulamin Komisji Rewizyjnej,  stanowiący załącznik do niniejszego Statutu.

 

 

III. PRAWA  I OBOWIĄZKI  CZŁONKÓW ZAWIĄZKU

    

 

 

§ 21

  1. Każdy członek Związku ma prawo:

1)      poprzez swoich przedstawicieli brać udział w obradach i głosowaniach Zgromadzenia,

2)      przedstawiać żądania i składać wnioski na posiedzeniach,

3)      korzystać z urządzeń i obiektów Związku,

4)      wnosić mienie do majątku Związku,

5)      wnioskować o zwołanie Zgromadzenia w trybie nadzwyczajnym,

6)      występować z inicjatywą uchwałodawczą.

 

  1. Każdy członek ma obowiązek:

1)      uiszczać należne składki członkowskie w terminach ustalonych uchwałą Zgromadzenia Związku,

2)      udzielać pomocy organom Związku w realizacji zadań Związku,

3)      stosować się do postanowień statutu i regulaminów oraz uchwał organów Związku,

4)      nie działać na szkodę Związku.

 

 

IV. MAJĄTEK I GOSPODARKA FINANSOWA ZWIĄZKU

                                                    

§ 22

 

 

  1. Majątek Związku jest odrębny od majątku  członków Związku i zarządzany jest odrębnie.
  2. Dochody z majątku Związku przeznaczone są na prowadzenie działalności i utrzymanie Związku. O przeznaczeniu nadwyżki dochodów nad wydatkami decyduje Zgromadzenie.

 

 

§ 23

      Dochody Związku stanowią:

  1. dochody z majątku Związku,
  2. składki i inne świadczenia członków Związku,
  3. darowizny, zapisy,
  4.   inne dochody.

 

§ 24

 

Jeżeli własne dochody Związku oraz świadczenia członków nie wystarczają  na pokrycie wydatków, niedobór pokrywany jest przez członków Związku zgodnie z zasadami określonymi w § 6 ust. 6.

 

§ 25

 

  1. Zarząd Związku przygotowuje projekt budżetu rocznego do 15 listopada roku poprzedzającego, uwzględniając zasady ustawy z dnia 27.08.2009r. o finansach publicznych  (tj.Dz.U.z 2013, poz.885 z późn. zm.).

 

  1. Projekt budżetu z objaśnieniami i załącznikami powinien być dostarczony członkom Związku najpóźniej na 14 dni przed wniesieniem pod obrady Zgromadzenia.

 

  1. Budżet powinien być rozpatrzony i uchwalony przez  Zgromadzenie przed rozpoczęciem roku budżetowego, jednak nie później niż do 31 stycznia  roku budżetowego.

 

§ 26

 

  1. Zarząd Związku obowiązany jest prowadzić księgowość w oparciu o zasady określone w ustawie o finansach publicznych i ustawie o rachunkowości.
  2. Najpóźniej do 31 marca roku następującego po roku budżetowym Zarząd składa Zgromadzeniu sprawozdanie z wykonania budżetu za rok ubiegły wraz z informacją o stanie mienia Związku.

 

 

§ 27

 

  1. Za zaciągnięte zobowiązania wobec osób trzecich Związek odpowiada całym swoim majątkiem.
  2. Byli członkowie Związku odpowiadają na zasadach określonych w § 6 ust.6  za wszystkie zobowiązania Związku powstałe do chwili ich wystąpienia ze Związku.

 

 

 

 

V. ZMIANY W SKŁADZIE I ROZWIĄZANIE ZWIĄZKU

 

§ 28

 

 1.    W skład członków Związku może być przyjęta gmina, która jest położona na terenie województwa dolnośląskiego.

 2.    Uchwałę o przyjęciu nowego członka Związku podejmuje Zgromadzenie.

 3.    Przyjęcie do Związku może nastąpić, jeżeli rada gminy:

1)      poinformowała Wojewodę o zamiarze przystąpienia do Związku,

2)      podjęła  uchwałę o przystąpieniu do Związku,

3)      przyjęła statut Związku w jego aktualnym brzmieniu,

4)      uchwaliła wysokość składki dla Związku zgodnie z obowiązującą uchwałą Zgromadzenia,

5)      uchwaliła przekazanie Związkowi tych swoich zadań i kompetencji, które ma on spełnić.

 

§ 29

Członkostwo w Związku ustaje w przypadku:

1)      wystąpienia członka ze Związku,

2)      wykluczenia ze Związku,

3)      likwidacji Związku.

 

§ 30

O zamiarze wystąpienia ze Związku członek powinien powiadomić Związek w formie pisemnej najpóźniej na 3 miesiące przed upływem roku kalendarzowego.

 

 

§ 31

 1.    O zamiarze wykluczenia członka ze Związku należy powiadomić go pisemnie najpóźniej na 30     dni przed dniem zamierzonego wykluczenia.

 2.    Wykluczenie może nastąpić w razie:

1)      udowodnionego działania na szkodę Związku,

2)      nie uiszczenia obowiązujących składek na rzecz Związku przez jeden rok,

3)      niestosowania się do postanowień statutu i regulaminów obowiązujących w Związku.

 

§ 32

 

Występującemu lub wykluczonemu ze Związku członkowi nie należy się zwrot mienia, które wniósł oraz zwrot składek członkowskich. W przypadku występowania strat występująca lub wykluczona gmina ponosi je w wysokości proporcjonalnej ustalonej zgodnie z § 6 ust. 6 po uprzednim zaspokojeniu wszystkich wierzycieli Związku na dany rok sprawozdawczy.

 

 

 

§ 33

 

 

Likwidacja Związku następuje:

a)      gdy liczba członków zmniejszy się poniżej 3,

b)      wskutek zgodnych uchwał wszystkich członków Związku,

c)      wskutek uchwały Zgromadzenia.

 

 

 

§ 34

 

  1. W przypadku likwidacji Związku jego majątek, po zaspokojeniu wszelkich zobowiązań i roszczeń wierzycieli, przechodzi na rzecz dotychczasowych członków Związku, w stosunku do  liczby mieszkańców poszczególnych  gmin ustalony zgodnie z  §  6 ust.1
  2. Pierwszeństwo do przejęcia mienia i jednostek organizacyjnych Związku mają te gminy, na obszarze których mienie i jednostki się znajdują.
  3. Brakujące środki na zaspokojenie wierzycieli, pokrywają członkowie Związku ze środków gmin w stosunku procentowym w  jakim płacą składki członkowskie na Związek.

 

§ 35

 

  1. Likwidacja Związku odbywa się pod nadzorem komisji likwidacyjnej.
  2. Komisję likwidacyjną powołuje Zgromadzenie. Do obowiązków komisji likwidacyjnej należy przeprowadzanie kontroli dokumentów Związku, ustalanie stanu majątku Związku, listy wierzycieli i dłużników oraz opracowanie planu likwidacji.

                                                                

§ 36

 

Do likwidacji Związku stosuje się regulacje zawarte w niniejszym statucie.

 

VI. POSTANOWIENIA  KOŃCOWE

 

§  37

  1. Obsługę techniczną i organizacyjną Związku oraz jego organów zapewnia biuro Związku.
  2. Biuro jest podporządkowane Przewodniczącemu Zarządu Związku a jego pracą kieruje kierownik.

 

§  38

 

  1. Organami nadzoru nad Związkiem są: Prezes Rady Ministrów i Wojewoda, a w zakresie spraw finansowych Regionalna Izba Obrachunkowa.
  2. Nadzór nad działalnością komunalną sprawowany jest na podstawie kryterium zgodności z prawem, a w sprawach zleconych ponadto na podstawie celowości, oszczędności , rzetelności i gospodarności oraz uzyskiwania największych efektów przy możliwie  najniższych nakładach.

 

§ 39

 

Zmiana statutu następuje w trybie określonym dla jego ustanowienia.

 

                                                                                  Przewodniczący Zgromadzenia

                                                                                     Związku Gmin „Kwisa”

                                                                                              Janusz Niekrasz

                                                                                      Wójt Gminy Siekierczyn

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                             Załącznik do Statutu

                                                                                                             Związku Gmin „Kwisa”

                                                                                                             z dnia 18.09.2014r.

     

 

REGULAMIN    KOMISJI  REWIZYJNEJ

ZWIĄZKU  GMIN „KWISA”

 

          

§  1

 

Zadaniem Komisji jest:

 

  1. Kontrola działalności Zarządu i podporządkowanych mu jednostek organizacyjnych.
  2. Opiniowanie sprawozdań z wykonania budżetu.
  3. Wnioskowanie do Zgromadzenia o udzielenie lub nie udzielenie absolutorium Zarządowi.
  4. Inne zadania zlecone przez Zgromadzenie w zakresie kontroli.

 

§ 2

 

Realizując zadania określone w § 1 komisja bada pod względem legalności, gospodarności, celowości i rzetelności działalność gospodarczą, finansową i organizacyjno-administracyjną kontrolowanych jednostek, a w szczególności realizację uchwał Zgromadzenia i Zarządu.

 

 

§  3

 

Komisja podejmuje czynności  na polecenie Zgromadzenia.

 

§  4

 

Komisja przedkłada Zgromadzeniu sprawozdanie z realizacji zadań podjętych na polecenie Zgromadzenia.

 

§  5

 

        I. W związku z wykonywaną działalnością Komisja ma prawo:

 

1/ wstępu do pomieszczeń i innych obiektów jednostek kontrolowanych,

2/  wglądu do ksiąg, rejestrów, planów, sprawozdań oraz innych akt i dokumentów

     znajdujących się w jednostce kontrolowanej i dokumentów związanych z jej

     działalnością,

3/  zabezpieczania dokumentów i innych dowodów,

4/   żądania od przedstawicieli i pracowników kontrolowanych jednostek wyjaśnień,

5/  powoływania biegłych do uczestniczenia w pracach komisji,

6/ zwoływania narad z pracownikami kontrolowanej jednostki.

 

2.      Pracownicy kontrolowanej jednostki obowiązani są udzielić członkom ustnych

                 i pisemnych wyjaśnień w sprawach dotyczących przedmiotu kontroli.

 

 

§ 6

 

  Osoby wykonujące czynności, o których mowa w § 1 niniejszego Regulaminu podlegają przepisom o bezpieczeństwie i higienie pracy oraz przepisom o postępowaniu z wiadomościami niejawnymi w zakresie obowiązującym w jednostce kontrolowanej.

 

 

§ 7

 

       1. Po zakończeniu czynności  Komisja sporządza protokół, który podpisują wszyscy jej

           członkowie  oraz kierownik jednostki kontrolowanej.

       2. Protokół ujmuje fakty służące do oceny jednostki kontrolowanej, uchybienia i

           nieprawidłowości, ich przyczyny i skutki, osoby odpowiedzialne, jak również

          osiągnięcia i  przykłady dobrej pracy.

       3. Protokół ponadto powinien zawierać:

           a/  nazwę jednostki kontrolowanej oraz główne dane osobowe kierownika,

           b/  imiona i nazwiska osób kontrolujących,

           c/  określenie przedmiotu kontroli,

           d/  wykorzystane dowody,

           e/   wykaz załączników.

 

§ 8

 

Na podstawie wyników kontroli Komisja kieruje do Zgromadzenia i Zarządu wystąpienie pokontrolne zawierające uwagi, wnioski i stwierdzone nieprawidłowości oraz wnioski w zakresie zapobieżenia im na przyszłość oraz usprawnieniu działalności, która była przedmiotem kontroli. Wskazuje osoby odpowiedzialne za nieprawidłowości i wnioskuje wyciągnięcie konsekwencji służbowych.

 

§ 9

 

W razie ujawnienia przestępstw lub wykroczeń, Komisja przekazuje sprawę organom ścigania.

 

§  10

 

Zmiany postanowień niniejszego regulaminu dokonywane są w trybie obowiązującym dla jego uchwalenia.

                                                                                           

                                                                                   Przewodniczący Zgromadzenia

                                                                                     Związku Gmin „Kwisa”

                                                                                              Janusz Niekrasz

                                                                                   Wójt Gminy Siekierczyn

 

                                                          

 

 

 

                                                                      

    Uzasadnienie do uchwały:

 

1. W związku z podjęciem przez:

 

- Radę Gminy Warta Bolesławiecka

- Radę Miasta w Bolesławcu

- Radę Miejską w Nowogrodźcu

- Radę Gminy Bolesławiec                                                                             

- Radę Miejską we Lwówku Śląskim

 

uchwały w sprawie przystąpienia  i przyjęcia statutu Związku Gmin „Kwisa”, należy wprowadzić  zmiany do statutu Związku w § 1 ust. 2:                                                         

 

 

w pkt. 10 – dopisać – Warta Bolesławiecka - gmina                                                   

w pkt. 11 – dopisać – Bolesławiec - miasto                                                                  

w pkt. 12 dopisać – Nowogrodziec – miasto i gmina

w pkt. 13 dopisać – Bolesławiec – gmina

w pkt. 14 dopisać – Lwówek Śl. – gmina i miasto

 

Dokonać zmian :

 

W § 5 ust.1 po słowach „… w tej sprawie” dodaje się „ w drodze uchwały”

 

W § 6 ust. 2 po słowach „…Zgromadzenie Związku” dodaje się „ w drodze uchwały”.

 

§ 12 ust. 3 otrzymuje brzmienie:” Na wniosek Zarządu lub pisemny wniosek co najmniej 1 statutowego składu Zgromadzenia Związku Przewodniczący Zgromadzenia  zwołuje Zgromadzenie w trybie nadzwyczajnym na dzień przypadający w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku. Wniosek powinien zawierać proponowany porządek obrad.”

 

 

                                                                                  Przewodniczący Zgromadzenia

                                                                                     Związku Gmin „Kwisa”

                                                                                              Janusz Niekrasz

                                                                                   Wójt Gminy Siekierczyn