Uchwała Nr IV/ 63 / 2014
Zgromadzenia Związku Gmin „Kwisa”
z dnia 18 września 2014r.
w sprawie: przyjęcia statutu Związku Gmin „Kwisa”
Na podstawie art. 67 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2013r., poz. 594 z późn. zm.) oraz § 39 Statutu Związku Gmin „Kwisa” ogłoszonego obwieszczeniem Wojewody Dolnośląskiego z dnia 22 lipca 2011r. (Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego z dnia 27 lipca 2011r. Nr 157, poz. 2708 z późn. zm.), Zgromadzenie Związku Gmin „Kwisa” uchwala co następuje:
§ 1
Przyjmuje się Statut Związku Gmin „Kwisa”, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Związku.
§ 4
Z dniem wejścia w życie uchwały traci moc Uchwała Nr III/ 40/2013 z dnia
20 czerwca 2013r. w sprawie przyjęcia statutu Związku Gmin „Kwisa”.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega opublikowaniu w formie ogłoszenia w Urzędach miast i gmin – członków związku.
Przewodniczący Zgromadzenia
Związku Gmin „Kwisa”
Janusz Niekrasz
Wójt Gminy Siekierczyn
Załącznik
do Uchwały Nr IV/63/2014
Zgromadzenia Związku
Gmin „Kwisa"
z dnia 18.09.2014r.
Statut Związku Gmin „Kwisa”
I. ORGANIZACJA ZWIĄZKU
§ 1
- Statut niniejszy dotyczy dobrowolnego związku międzygminnego działającego pod nazwą Związek Gmin „Kwisa”, zwany dalej Związkiem
- Członkami są następujące gminy:
1. Gryfów Śląski - gmina i miasto,
2. Leśna - miasto i gmina,
3. Lubań - miasto,
4. Lubań - gmina,
5. Lubomierz - gmina i miasto,
6. Mirsk - miasto i gmina,
7. Olszyna – gmina,
8. Osiecznica - gmina,
9. Siekierczyn - gmina,
10. Warta Bolesławiecka – gmina
11. Bolesławiec- miasto
12. Nowogrodziec – miasto i gmina
13. Bolesławiec – gmina
14. Lwówek Śląski – gmina i miasto
- Siedzibą Związku jest miasto Lubań.
- Członkami Związku mogą być także gminy, które przystąpią do Związku na zasadach określonych w niniejszym statucie.
- Związek utworzony jest na czas nieokreślony.
§ 2
- Związek działa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U z 2013r.,poz.594 z późn.zm.).
- Związek posiada osobowość prawną i wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
- Związek odpowiada za zobowiązania całym swoim majątkiem.
- Gminy tworzące Związek nie odpowiadają wobec osób trzecich za zobowiązania Związku.
§ 3
Zadania Związku obejmują:
1) reprezentowanie gmin wobec administracji rządowej i samorządowej w zakresie działania Związku.
2) współpraca z samorządami innych państw, związkami gmin i Euroregionami,
3) reprezentowanie, inspirowanie i koordynacja wspólnych działań gmin w zakresie rozwoju gospodarczego oraz ochrony i kształtowania środowiska dorzecza rzeki Kwisy i Bobru a w szczególności w zakresie:
a) ochrony wód, ziemi i powietrza oraz krajobrazu będących bazą dla rekreacji i turystyki krajowej i zagranicznej,
b) rozwoju gospodarczego w oparciu o naturalne walory przyrodnicze i krajobrazowe,
c) promocji w kraju i za granicą członków Związku w celu pozyskania inwestorów krajowych i zagranicznych dla rozwoju regionu,
d) prowadzenie schroniska dla zwierząt,
e) organizacja szkoleń w kraju i za granicą związanych z rozwojem i ochroną środowiska.
4) Zgłaszanie inicjatyw w przedmiocie działania gmin i Związku do przedstawicieli parlamentu i administracji rządowej.
5) Wspieranie rozwoju samorządów oraz obrona ich uprawnień.
6) Organizowanie wspólnych imprez z zakresu rekreacji, sportu, kultury fizycznej i turystyki.
7) Realizowanie zadań z zakresu administracji rządowej na podstawie porozumień zawartych z organami tej administracji.
§ 4
Dla realizacji zadań statutowych Związek może tworzyć jednostki organizacyjne oraz zawierać umowy z innymi podmiotami.
§ 5
- Przystąpienie nowego członka do Związku wymaga wydania zgody Zgromadzenia Związku w tej sprawie w drodze uchwały.
- O zamiarze przystąpienia do Związku gmina informuje Wojewodę.
- Ustanie członkostwa reguluje § 29 statutu.
- Członkowie Związku korzystają z obiektów Związku na równych prawach, natomiast koszty utrzymania mienia Związku członkowie ponoszą w wysokości proporcjonalnej do ilości mieszkańców danej gminy ustalonej zgodnie z par. 6 ust. 1
§ 6
- Członkowie Związku opłacają składki członkowskie w wysokości proporcjonalnej do liczby mieszkańców stale zamieszkałych w gminie według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego, ustalonej przez Wojewódzki Urząd Statystyczny.
- Wysokość składek członkowskich i zasady ich wnoszenia ustala Zgromadzenie Związku w drodze uchwały.
- Członkowie Związku mogą wnosić inne wpłaty i mienie w dowolnej formie i wysokości.
- Wniesione wpłaty, mienie i składki członkowskie stanowią majątek Związku.
- Burmistrz Miasta Lubań zapewnia Związkowi możliwość korzystania z niezbędnych lokali, środków technicznych, obsługi prawnej i materiałów biurowych Urzędu Miasta oraz opłat pocztowych związanych z korespondencją i obsługą biura związku.
- Członkowie Związku uczestniczą w zyskach lub stratach z działalności Związku, proporcjonalnie do wysokości ustalonego wskaźnika dla wniesionych składek
członkowskich i innych wpłat oraz mienia.
- Związek może korzystać z majątku członków na podstawie umów cywilno-prawnych, które rozwiązują się najpóźniej wraz z likwidacją Związku.
II. ORGANY ZWIĄZKU
§ 7
1. Organami Związku są:
a) Zgromadzenie Związku,
b) Zarząd Związku.
2. Organem stanowiącym i kontrolnym Związku jest Zgromadzenie Związku, a organem wykonawczym Zarząd Związku.
3. Członków organów Związku nie łączy ze Związkiem stosunek pracy.
§ 8
W skład Zgromadzenia Związku wchodzą wójtowie i burmistrzowie gmin będących członkami Związku. Na wniosek wójta (burmistrza) rada gminy może powierzyć reprezentowanie gminy w zgromadzeniu zastępcy wójta (burmistrza) albo radnemu.
§ 9
Odwołanie przedstawicieli poszczególnych gmin Związku następuje w tym samym trybie jak ich wybór.
§ 10
- Kadencja Zgromadzenia pokrywa się z kadencją rad gmin. Członkowie Zgromadzenia ustępujący na skutek upływu kadencji Zgromadzenia pełnią swe obowiązki do czasu ukonstytuowania się Zgromadzenia w nowym składzie.
- Pierwsze posiedzenie nowowybranego Zgromadzenia Związku zwołuje przewodniczący Zgromadzenia poprzedniej kadencji.
- Wystąpienie członka Związku powoduje jednocześnie pozbawienie jego przedstawicieli wszystkich funkcji w organach Związku.
- Odwołanie przez gminę jej przedstawiciela jest jednoznaczne z odwołaniem z funkcji pełnionej w Związku.
- Przewodniczącego Zgromadzenia Związku wybiera Zgromadzenie Związku ze swego grona bezwzględną większością głosów w obecności statutowego składu Zgromadzenia w głosowaniu tajnym.
- Do Przewodniczącego Zgromadzenia Związku stosuje się odpowiednio przepisy ustawy o samorządzie gminnym dotyczące przewodniczącego rady gminy.
§ 11
Zgromadzenie stanowi o wszystkich sprawach Związku nie zastrzeżonych do właściwości innych organów.
§ 12
1. Zgromadzenie obraduje na posiedzeniach zwołanych przez Przewodniczącego Zgromadzenia Związku w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz na kwartał.
2. Powiadomienie członków Zgromadzenia o posiedzeniu wraz z porządkiem obrad niezbędnymi dokumentami i materiałami, powinno być dostarczone nie później niż 7 dni przed dniem posiedzenia, a 14 dni przy rozpatrywaniu projektu budżetu.
- Na wniosek Zarządu lub pisemny wniosek co najmniej 1 statutowego składu Zgromadzenia Związku Przewodniczący Zgromadzenia zwołuje Zgromadzenie w trybie nadzwyczajnym na dzień przypadający w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku. Wniosek powinien zawierać proponowany porządek obrad.
- Obrady Zgromadzenia Związku są protokołowane, zaś protokół powinien być przyjęty przez Zgromadzenie na następnym posiedzeniu.
§ 13
- Uchwały Zgromadzenia są podejmowane bezwzględną większością głosów statutowej liczby członków Zgromadzenia, przy czym każdemu członkowi przysługuje jeden głos.
- Członek Zgromadzenia może wnieść pisemny sprzeciw w stosunku do uchwały Zgromadzenia w ciągu 7 dni od dnia jej podjęcia.
- Wniesienie sprzeciwu wstrzymuje wykonanie uchwał i wymaga ponownego rozpatrzenia sprawy w terminie 14 dni od wniesienia sprzeciwu.
- Sprzeciw nie przysługuje do uchwały podjętej w wyniku ponownego rozpatrzenia sprawy.
- Do Zgromadzenia Związku stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące Rady Gminy.
§ 14
- W skład Zarządu Związku wchodzi 3 członków, w tym Przewodniczący Zarządu i dwóch członków.
- Do Przewodniczącego stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące wójtów i burmistrzów.
- Zarząd Związku jest powoływany i odwoływany przez Zgromadzenie spośród jego członków bezwzględną większością głosów statutowego składu Zgromadzenia w głosowaniu tajnym.
- Dopuszczalny jest wybór członków Zarządu Związku spoza członków zgromadzenia w liczbie nie przekraczającej 1/3 składu Zarządu Związku.
§ 15
- Zarząd jest organem wykonawczym Związku i wykonuje uchwały Zgromadzenia.
- Do zadań Zarządu należy:
1) przygotowanie projektów uchwał zgromadzenia,
2) wykonywanie uchwał Zgromadzenia,
3) gospodarowanie mieniem związku,
4) wykonywanie budżetu,
5) zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych związku,
6) wykonywanie zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz wykonywanych na podstawie porozumień zawartych z innymi związkami i jednostkami samorządu
terytorialnego,
7) składanie sprawozdań z wykonywania planu finansowego Związku i działalności Zarządu oraz informacji o stanie mienia Związku.
§ 16
Zarząd podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy składu Zarządu.
§ 17
1. Przewodniczący Zarządu Związku kieruje pracami Zarządu i reprezentuje Związek na podstawie i w granicach udzielonego mu pełnomocnictwa.
2. Do kompetencji Przewodniczącego Zarządu należy:
a) podpisywanie dokumentów i korespondencji,
b) wykonywanie obowiązków pracodawcy w stosunku do pracowników biura Związku i kierowników jednostek Związku z zastrzeżeniem postanowień § 15 ust. 2 pkt.5,
c) zwoływanie posiedzeń Zarządu oraz ich prowadzenie,
d) składanie sprawozdań ze swej działalności na posiedzeniach Zarządu i Zgromadzenia,
e) udzielanie ulg, odroczeń, umorzeń w zakresie opłat stanowiących dochody Związku na zasadach ustalonych przez Zgromadzenie.
3. W granicach określonych przez Zarząd Przewodniczący Zarządu może przekazać swoje uprawnienia Kierownikowi Biura.
§ 18
- Zgromadzenie może powołać 3-5 osobowe stałe i doraźne komisje do określonych zadań, ustalając przedmiot działania oraz skład osobowy komisji.
- Przewodniczącego komisji wybiera Zgromadzenie spośród członków Zgromadzenia, na wniosek właściwej komisji. Komisja może wybrać wiceprzewodniczącego i sekretarza komisji.
- W skład komisji nie mogą wchodzić osoby spoza Zgromadzenia.
- Komisje podlegają Zgromadzeniu, przedkładają mu plan pracy oraz sprawozdania z działalności.
- Posiedzenia komisji winny być protokołowane, a protokół podpisany przez obecnych na posiedzeniu członków.
§ 19
- Zgromadzenie kontroluje działalność Zarządu Związku oraz jednostek organizacyjnych Związku, w tym celu powołuje 3-osobową Komisję Rewizyjną w składzie Przewodniczący i dwóch członków.
- W skład Komisji Rewizyjnej wchodzą członkowie Zgromadzenia z wyłączeniem Przewodniczącego Zarządu Związku.
§ 20
Zasady i tryb działalności Komisji Rewizyjnej określa ustawa z dnia 8.03.1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2013r., poz.594 z późn.zm.) oraz Regulamin Komisji Rewizyjnej, stanowiący załącznik do niniejszego Statutu.
III. PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁONKÓW ZAWIĄZKU
§ 21
- Każdy członek Związku ma prawo:
1) poprzez swoich przedstawicieli brać udział w obradach i głosowaniach Zgromadzenia,
2) przedstawiać żądania i składać wnioski na posiedzeniach,
3) korzystać z urządzeń i obiektów Związku,
4) wnosić mienie do majątku Związku,
5) wnioskować o zwołanie Zgromadzenia w trybie nadzwyczajnym,
6) występować z inicjatywą uchwałodawczą.
- Każdy członek ma obowiązek:
1) uiszczać należne składki członkowskie w terminach ustalonych uchwałą Zgromadzenia Związku,
2) udzielać pomocy organom Związku w realizacji zadań Związku,
3) stosować się do postanowień statutu i regulaminów oraz uchwał organów Związku,
4) nie działać na szkodę Związku.
IV. MAJĄTEK I GOSPODARKA FINANSOWA ZWIĄZKU
§ 22
- Majątek Związku jest odrębny od majątku członków Związku i zarządzany jest odrębnie.
- Dochody z majątku Związku przeznaczone są na prowadzenie działalności i utrzymanie Związku. O przeznaczeniu nadwyżki dochodów nad wydatkami decyduje Zgromadzenie.
§ 23
Dochody Związku stanowią:
- dochody z majątku Związku,
- składki i inne świadczenia członków Związku,
- darowizny, zapisy,
- inne dochody.
§ 24
Jeżeli własne dochody Związku oraz świadczenia członków nie wystarczają na pokrycie wydatków, niedobór pokrywany jest przez członków Związku zgodnie z zasadami określonymi w § 6 ust. 6.
§ 25
- Zarząd Związku przygotowuje projekt budżetu rocznego do 15 listopada roku poprzedzającego, uwzględniając zasady ustawy z dnia 27.08.2009r. o finansach publicznych (tj.Dz.U.z 2013, poz.885 z późn. zm.).
- Projekt budżetu z objaśnieniami i załącznikami powinien być dostarczony członkom Związku najpóźniej na 14 dni przed wniesieniem pod obrady Zgromadzenia.
- Budżet powinien być rozpatrzony i uchwalony przez Zgromadzenie przed rozpoczęciem roku budżetowego, jednak nie później niż do 31 stycznia roku budżetowego.
§ 26
- Zarząd Związku obowiązany jest prowadzić księgowość w oparciu o zasady określone w ustawie o finansach publicznych i ustawie o rachunkowości.
- Najpóźniej do 31 marca roku następującego po roku budżetowym Zarząd składa Zgromadzeniu sprawozdanie z wykonania budżetu za rok ubiegły wraz z informacją o stanie mienia Związku.
§ 27
- Za zaciągnięte zobowiązania wobec osób trzecich Związek odpowiada całym swoim majątkiem.
- Byli członkowie Związku odpowiadają na zasadach określonych w § 6 ust.6 za wszystkie zobowiązania Związku powstałe do chwili ich wystąpienia ze Związku.
V. ZMIANY W SKŁADZIE I ROZWIĄZANIE ZWIĄZKU
§ 28
1. W skład członków Związku może być przyjęta gmina, która jest położona na terenie województwa dolnośląskiego.
2. Uchwałę o przyjęciu nowego członka Związku podejmuje Zgromadzenie.
3. Przyjęcie do Związku może nastąpić, jeżeli rada gminy:
1) poinformowała Wojewodę o zamiarze przystąpienia do Związku,
2) podjęła uchwałę o przystąpieniu do Związku,
3) przyjęła statut Związku w jego aktualnym brzmieniu,
4) uchwaliła wysokość składki dla Związku zgodnie z obowiązującą uchwałą Zgromadzenia,
5) uchwaliła przekazanie Związkowi tych swoich zadań i kompetencji, które ma on spełnić.
§ 29
Członkostwo w Związku ustaje w przypadku:
1) wystąpienia członka ze Związku,
2) wykluczenia ze Związku,
3) likwidacji Związku.
§ 30
O zamiarze wystąpienia ze Związku członek powinien powiadomić Związek w formie pisemnej najpóźniej na 3 miesiące przed upływem roku kalendarzowego.
§ 31
1. O zamiarze wykluczenia członka ze Związku należy powiadomić go pisemnie najpóźniej na 30 dni przed dniem zamierzonego wykluczenia.
2. Wykluczenie może nastąpić w razie:
1) udowodnionego działania na szkodę Związku,
2) nie uiszczenia obowiązujących składek na rzecz Związku przez jeden rok,
3) niestosowania się do postanowień statutu i regulaminów obowiązujących w Związku.
§ 32
Występującemu lub wykluczonemu ze Związku członkowi nie należy się zwrot mienia, które wniósł oraz zwrot składek członkowskich. W przypadku występowania strat występująca lub wykluczona gmina ponosi je w wysokości proporcjonalnej ustalonej zgodnie z § 6 ust. 6 po uprzednim zaspokojeniu wszystkich wierzycieli Związku na dany rok sprawozdawczy.
§ 33
Likwidacja Związku następuje:
a) gdy liczba członków zmniejszy się poniżej 3,
b) wskutek zgodnych uchwał wszystkich członków Związku,
c) wskutek uchwały Zgromadzenia.
§ 34
- W przypadku likwidacji Związku jego majątek, po zaspokojeniu wszelkich zobowiązań i roszczeń wierzycieli, przechodzi na rzecz dotychczasowych członków Związku, w stosunku do liczby mieszkańców poszczególnych gmin ustalony zgodnie z § 6 ust.1
- Pierwszeństwo do przejęcia mienia i jednostek organizacyjnych Związku mają te gminy, na obszarze których mienie i jednostki się znajdują.
- Brakujące środki na zaspokojenie wierzycieli, pokrywają członkowie Związku ze środków gmin w stosunku procentowym w jakim płacą składki członkowskie na Związek.
§ 35
- Likwidacja Związku odbywa się pod nadzorem komisji likwidacyjnej.
- Komisję likwidacyjną powołuje Zgromadzenie. Do obowiązków komisji likwidacyjnej należy przeprowadzanie kontroli dokumentów Związku, ustalanie stanu majątku Związku, listy wierzycieli i dłużników oraz opracowanie planu likwidacji.
§ 36
Do likwidacji Związku stosuje się regulacje zawarte w niniejszym statucie.
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 37
- Obsługę techniczną i organizacyjną Związku oraz jego organów zapewnia biuro Związku.
- Biuro jest podporządkowane Przewodniczącemu Zarządu Związku a jego pracą kieruje kierownik.
§ 38
- Organami nadzoru nad Związkiem są: Prezes Rady Ministrów i Wojewoda, a w zakresie spraw finansowych Regionalna Izba Obrachunkowa.
- Nadzór nad działalnością komunalną sprawowany jest na podstawie kryterium zgodności z prawem, a w sprawach zleconych ponadto na podstawie celowości, oszczędności , rzetelności i gospodarności oraz uzyskiwania największych efektów przy możliwie najniższych nakładach.
§ 39
Zmiana statutu następuje w trybie określonym dla jego ustanowienia.
Przewodniczący Zgromadzenia
Związku Gmin „Kwisa”
Janusz Niekrasz
Wójt Gminy Siekierczyn
Załącznik do Statutu
Związku Gmin „Kwisa”
z dnia 18.09.2014r.
REGULAMIN KOMISJI REWIZYJNEJ
ZWIĄZKU GMIN „KWISA”
§ 1
Zadaniem Komisji jest:
- Kontrola działalności Zarządu i podporządkowanych mu jednostek organizacyjnych.
- Opiniowanie sprawozdań z wykonania budżetu.
- Wnioskowanie do Zgromadzenia o udzielenie lub nie udzielenie absolutorium Zarządowi.
- Inne zadania zlecone przez Zgromadzenie w zakresie kontroli.
§ 2
Realizując zadania określone w § 1 komisja bada pod względem legalności, gospodarności, celowości i rzetelności działalność gospodarczą, finansową i organizacyjno-administracyjną kontrolowanych jednostek, a w szczególności realizację uchwał Zgromadzenia i Zarządu.
§ 3
Komisja podejmuje czynności na polecenie Zgromadzenia.
§ 4
Komisja przedkłada Zgromadzeniu sprawozdanie z realizacji zadań podjętych na polecenie Zgromadzenia.
§ 5
I. W związku z wykonywaną działalnością Komisja ma prawo:
1/ wstępu do pomieszczeń i innych obiektów jednostek kontrolowanych,
2/ wglądu do ksiąg, rejestrów, planów, sprawozdań oraz innych akt i dokumentów
znajdujących się w jednostce kontrolowanej i dokumentów związanych z jej
działalnością,
3/ zabezpieczania dokumentów i innych dowodów,
4/ żądania od przedstawicieli i pracowników kontrolowanych jednostek wyjaśnień,
5/ powoływania biegłych do uczestniczenia w pracach komisji,
6/ zwoływania narad z pracownikami kontrolowanej jednostki.
2. Pracownicy kontrolowanej jednostki obowiązani są udzielić członkom ustnych
i pisemnych wyjaśnień w sprawach dotyczących przedmiotu kontroli.
§ 6
Osoby wykonujące czynności, o których mowa w § 1 niniejszego Regulaminu podlegają przepisom o bezpieczeństwie i higienie pracy oraz przepisom o postępowaniu z wiadomościami niejawnymi w zakresie obowiązującym w jednostce kontrolowanej.
§ 7
1. Po zakończeniu czynności Komisja sporządza protokół, który podpisują wszyscy jej
członkowie oraz kierownik jednostki kontrolowanej.
2. Protokół ujmuje fakty służące do oceny jednostki kontrolowanej, uchybienia i
nieprawidłowości, ich przyczyny i skutki, osoby odpowiedzialne, jak również
osiągnięcia i przykłady dobrej pracy.
3. Protokół ponadto powinien zawierać:
a/ nazwę jednostki kontrolowanej oraz główne dane osobowe kierownika,
b/ imiona i nazwiska osób kontrolujących,
c/ określenie przedmiotu kontroli,
d/ wykorzystane dowody,
e/ wykaz załączników.
§ 8
Na podstawie wyników kontroli Komisja kieruje do Zgromadzenia i Zarządu wystąpienie pokontrolne zawierające uwagi, wnioski i stwierdzone nieprawidłowości oraz wnioski w zakresie zapobieżenia im na przyszłość oraz usprawnieniu działalności, która była przedmiotem kontroli. Wskazuje osoby odpowiedzialne za nieprawidłowości i wnioskuje wyciągnięcie konsekwencji służbowych.
§ 9
W razie ujawnienia przestępstw lub wykroczeń, Komisja przekazuje sprawę organom ścigania.
§ 10
Zmiany postanowień niniejszego regulaminu dokonywane są w trybie obowiązującym dla jego uchwalenia.
Przewodniczący Zgromadzenia
Związku Gmin „Kwisa”
Janusz Niekrasz
Wójt Gminy Siekierczyn
Uzasadnienie do uchwały:
1. W związku z podjęciem przez:
- Radę Gminy Warta Bolesławiecka
- Radę Miasta w Bolesławcu
- Radę Miejską w Nowogrodźcu
- Radę Gminy Bolesławiec
- Radę Miejską we Lwówku Śląskim
uchwały w sprawie przystąpienia i przyjęcia statutu Związku Gmin „Kwisa”, należy wprowadzić zmiany do statutu Związku w § 1 ust. 2:
w pkt. 10 – dopisać – Warta Bolesławiecka - gmina
w pkt. 11 – dopisać – Bolesławiec - miasto
w pkt. 12 dopisać – Nowogrodziec – miasto i gmina
w pkt. 13 dopisać – Bolesławiec – gmina
w pkt. 14 dopisać – Lwówek Śl. – gmina i miasto
Dokonać zmian :
W § 5 ust.1 po słowach „… w tej sprawie” dodaje się „ w drodze uchwały”
W § 6 ust. 2 po słowach „…Zgromadzenie Związku” dodaje się „ w drodze uchwały”.
§ 12 ust. 3 otrzymuje brzmienie:” Na wniosek Zarządu lub pisemny wniosek co najmniej 1 statutowego składu Zgromadzenia Związku Przewodniczący Zgromadzenia zwołuje Zgromadzenie w trybie nadzwyczajnym na dzień przypadający w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku. Wniosek powinien zawierać proponowany porządek obrad.”
Przewodniczący Zgromadzenia
Związku Gmin „Kwisa”
Janusz Niekrasz
Wójt Gminy Siekierczyn